سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زیرساخت هایی که مانع پرورش تیرانداز حرفه ای شد

رئیس هیات تیراندازی خراسان جنوبی گفت: استعداد‌های خوبی در رشته تیراندازی استان وجود دارد، اما کمبود زیرساخت‌ها از جمله سالن اختصاصی تیراندازی سبب شده نتوانیم تیراندازان را در کشور معرفی کنیم.

مصطفی اسپکی گفت :با توجه به فراهم نبودن زیرساخت‌هایی از جمله سالن مناسب، بی توجهی مسئولان، روسای هیات و جامعه تیراندازی، در سال‌های اخیر نتوانسته‌ایم تیرانداز خوب صادر کنیم.

وی بیان کرد: هیات تیراندازی از جمله هیات‌های فعال و موفق استان است که در سال‌های گذشته توانست نجمه خدمتی را به کشور و جهان معرفی کند.

رییس هیات تیراندازی خراسان جنوبی با بیان اینکه در مرکز استان یک سالن تیراندازی فعال است تصریح کرد: البته در شمال شهر سال‌ها پیش یک سالن تعطیل شده بود که اخیرا احیا و راه‌اندازی شده، اما این سالن‌ها پاسخگوی نیاز منطقه نیستند.

وی ادامه داد: همچنین هشت سالن تیراندازی در شهرستان‌ها فعال شده است و هر شهرستان حداقل یک سالن با حدود ۱۰ خط را دارد.

اسپکی از راه‌اندازی رشته اهداف پروازی برای نخستین بار در استان خبر داد و افزود: راه‌اندازی این رشته نقطه عطفی برای استان بود و باعث شده شکارچی‌ها به جای شکار پرنده و حیوانات در مسابقات متعدد شرکت کنند و از این طریق به محیط زیست نیز آسیب وارد نشود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات این رشته در استان نیز نبود زمین است که علیرغم پیگیری‌های متعدد هنوز زمینی برای این رشته در اختیار هیات قرار نگرفته است.

رئیس هیأت تیراندازی خراسان جنوبی عنوان کرد: در سال‌های گذشته به دلیل کمبود امکانات و زیرساخت‌ها بسیاری از مربیان تیراندازی استان از هیات فاصله گرفتند که سعی کرده‌ایم دوباره مربیان را به این حوزه برگردانیم.

وی با بیان اینکه استعداد‌های بسیار خوبی در استان وجود دارد که باید شکوفا و فدراسیون معرفی شوند یادآور شد: امسال با اعلام فدراسیون تیراندازی، شهرزاد سلیمانی در رشته تپانچه نوجوانان و جوانان به اردوی تیم ملی دعوت شد.

اسپکی گفت: جامعه تیراندازی استان به صورت جهادی پای کار هستند لذا امیدواریم با حل مشکلات زیرساختی هیات تیراندازی بار دیگر تیراندازان خراسان جنوبی در سطح ملی و جهانی بدرخشند و مدال آور باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.