سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی بیش از ۱۲۰ غرفه عرضه محصولات صنایع‌دستی در مسیر تردد زوار اربعین

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت : در این ایام بیش از ۱۲۰ غرفه عرضه محصولات صنایع‌دستی از کنگاور تا قصرشیرین در مسیر تردد زوار اربعین برپا می‌شود.

داریوش فرمانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت : پیاده‌روی اربعین یکی از ظرفیت‌های بی‌نظیر است تا کرمانشاه به شکل مناسب و گسترده معرفی شود.

وی افزود: ارائه خدمات مناسب به زائران عتبات عالیات در این ایام باید به بهترین شکل و در بالاترین سطح انجام شود تا خاطره ماندگاری از کرمانشاه در ذهن مردم شکل بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال حجم بیشتری از مسافر مرز خسروی را برای تردد به عراق انتخاب می‌کنند، تصریح کرد: همچنین همه افرادی که از مرز مهران تردد می‌کنند، از استان کرمانشاه عبور می‌کنند.

وی اظهار کرد: در این ایام نظارت بر سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی به عنوان یکی از ماموریت‌های ویژه این اداره‌کل به شکل منظم در دستور کار قرار دارد و تیم‌های نظارتی ما روزانه مجموعه‌های فعال در مسیر را کنترل می‌کنند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از ماموریت‌های ما برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی است که بیش از ۱۲۰ غرفه در شهر‌های مسیر تردد زوار اربعین در مسیر برگشت برپا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: یکی دیگر از اقدامات ما فراهم کردن شرایط اسکان برای زوار اربعین است که با توجه به طولانی بودن مسیر و خستگی زوار برای بالا رفتن ایمنی سفر حداقل یک شب در استان اقامت داشته باشند.

وی گفت: علاوه بر آمادگی ۱۰۰ در صدی مراکز اقامتی زیر نظر اداره‌کل، استفاده از ظرفیت مراکز اقامتی مدارس نیز پیش‌بینی شده است.

فرمانی افزود: پویش هر خانه یک موکب و سامانه امداد زائر نیز در این ایام به شکل شبانه‌روزی فعال است.

فرمانی با بیان اینکه از ظرفیت اربعین برای توسعه گردشگری استان استفاده می‌شود، تاکید کرد: در کنار این خدمات، مسئله تبلیغات گردشگری و معرفی استان نیز در طول مسیر در دستور کار قرار دارد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.