سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال با ثبت جهانی هگمتانه

قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در مراسم پاسداشت ثبت جهانی هگمتانه در همدان گفت: هگمتانه متعلق به آحاد بشری است و ما یک مسئولیت جهانی برای حفظ، صیانت و معرفی این اثر پیدا کرده‌ایم.

دارابی گفت: ثبت جهانی هگمتانه با توسعه گردشگری، ایجاد اشتغال و معرفی فرهنگ و تمدن ایران رابطه مستقیم دارد و این مهم از دستاورد‌های ثبت جهانی است.

علیرضا قاسمی فرزاد، استاندارهمدان نیز از تلاش‌های همه دستگاه‌های اجرایی دخیل در ثبت جهانی هگمتانه از جمله صداوسیمای مرکز همدان که گام مهمی در اقناع افکار عمومی و انسجام مردم شریف در راستای ثبت جهانی هگمتانه داشتند، قدردانی کرد وگفت: این آغاز راهی بزرگ برای پایتخت تاریخ و تمدن همدان در حوزه گردشگری جهانی است.

حمیدرضا حاجی بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی هم بابیان اینکه با ثبت جهانی هگمتانه، همدان وارد مرحله جدیدی از گردشگری می‌شود و جزو شهر‌های مطرح توریست‌پذیر خواهد شد گفت: گوشه و کنار همدان به واسطه ظرفیت تاریخی قابلیت معرفی در صحنه ملی و بین‌المللی را دارد.

عباس صوفی، دیگر نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ثبت جهانی هگمتانه که مرهون سال‌ها پیگیری، پژوهش، تلاش و همکاری مسئولان در دو بخش استانی و کشوری، و همچنین ارتباط موثر بین‌المللی بوده نه تنها میراث فرهنگی ایران را در جهان ارتقا می‌دهد بلکه چشم‌اندازی متکی بر توسعه پایدار بر روی غرب کشور و به ویژه استان همدان می‌گشاید و توسعه گردشگری را در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین هموار می‌سازد.

در پایان از دست اندر کاران ثبت جهانی هگمتانه تجلیل شد.

برچسب ها: گردشگری ، هگمتانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.