سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک تُن مواد غذایی غیرقابل مصرف در بوکان معدوم شد

رییس گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت بوکان گفت: یک تُن مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در این شهرستان که توسط بازرسان بهداشت محیط کشف شده بود، معدوم شد.

کاوه مسگری رییس گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت بوکان گفت: یک تُن مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در این شهرستان که توسط بازرسان بهداشت محیط کشف شده بود، معدوم شد.

وی افزود:این مقدار مواد غذایی غیرقابل مصرف، شامل انواع نوشیدنی، عسل، شربت تزئینی بستنی، نبات شاخه ای، پاپ کرن، سس مایونز و گلاب به دلیل انقضای تاریخ مصرف و همچنین مواد غذایی فاقد مشخصات بهداشتی لازم و غیرقابل مصرف بودن، از چرخه مصرف انسانی خارج و با حضور و نظارت مستقیم کارشناسان گروه مهندسی بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بوکان به سایت دفع پسماند شهرستان انتقال و معدوم شد.

وی اضافه کرد: این مقدار مواد غذایی غیرقابل مصرف در طرح تشدید بازرسی‌های بهداشتی از مراکز و اماکن عمومی که در ساعات اداری و غیر اداری که با هدف حفظ و تامین و ارتقای سلامت عمومی جامعه توسط بازرسان بهداشت محیط صورت می‌گیرد، کشف شده بود.

رییس گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت از عموم شهروندان درخواست کرد از خرید مواد غذایی فاقد مشخصات بهداشتی خودداری کرده و هنگام خرید به مشخصاتی نظیر (تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و شماره پروانه ساخت) توجه ویژه داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به سامانه ملی ۱۹۰ (سامانه رسیدگی به شکایات مردمی) و یا شماره تماس ۴۶۲۳۴۰۶۶-۰۴۴ مرکز فوریت سلامت محیط و کار مرکز بهداشت شهرستان بوکان اعلام تا به موقع مداخلات لازم صورت پذیرد.

وی افزود: شرایط ۹ گانه شامل نام محصول، نام و آدرس کارخانه تولید کننده، شماره پروانه (ساخت یا کد بهداشتی)، سری ساخت، تاریخ تولید و انقضا، وزن، شرایط نگهداری ترکیب و فرمول فرآورده از جمله ساخت ایران است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.