سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هریس و ترامپ با مناظره موافقت کردند

کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات و دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، با مناظره در ۱۰ سپتامبر (بیستم شهریور) موافقت کردند.

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات گفت: من خوشحالم که این مناظره را در ۱۰ سپتامبر بدست آورده ام.

طبق گزارش خبرگزاری تاس اولین مناظره میان هریس و ترامپ در شبکه‌ای بی سی انجام خواهد شد.

معاون رئیس جمهور آمریکا افزود که قرار است به زودی مصاحبه کند. هریس توضیح داد: من با تیمم صحبت کرده ام. می‌خواهم قبل از پایان ماه مصاحبه‌ای داشته باشیم.

شبکه خبری ای‌بی‌سی آمریکا نیز اعلام کرد روز دهم سپتامبر اولین مناظره انتخاباتی میان کامالا هریس و دونالد ترامپ را میزبانی خواهد کرد.

 ترامپ پیشنهاد برگزاری سه مناظره تلویزیونی با کامالا هریس رقیب دموکرات خود در ماه سپتامبر، پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۵ نوامبر را پذیرفت.

ترامپ موافقت کرده است که به ترتیب در روز‌های ۴، ۱۰ و ۲۵ سپتامبر در شبکه‌های فاکس نیوز، ان بی سی و‌ای بی سی در مناظره با هریس شرکت کنند.

او متعهد شد که اگر انتخابات «عادلانه» تلقی شود، «انتقال مسالمت‌آمیز» قدرت را تضمین می‌کند.

بر اساس آخرین نظرسنجی اکونومیست/یوگاو، ۴۰ درصد از بزرگسالان آمریکایی که بین ۴ تا ۶ اوت مورد سوال قرار گرفتند، معتقدند که هریس معاون فعلی رئیس جمهور، برنده احتمالی رقابت‌های ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است درحالی که ۳۸ درصد معتقد به پیروزی ترامپ هستند.

این اولین بار از اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ماه ۱۴۰۲) است که آمریکایی‌ها در نظرسنجی اکونومیست/ یوگاو ابراز عقیده کردند که ترامپ در انتخابات مقابل هریس یا جو بایدن (که از رقابت به عنوان نامزد حزب دموکرات کناره‌گیری کرده است) شکست خواهد خورد.

در نظرسنجی که هفته گذشته منتشر شد، پیش بینی می‌شد که ترامپ با ۴۲ درصد در مقابل هریس با ۳۵ درصد آرا به پیروزی می‌رسد.

نشریه نیوزویک نوشت: شانس بیشتر هریس برای پیروزی در انتخابات ممکن است به دلیل افزایش شور و شوق در میان دموکرات‌ها از زمان ورود او به رقابت باشد. این هفته، ۶۰ درصد از رای دهندگان دموکرات گفتند که در ماه نوامبر "بسیار یا به شدت مشتاق رای دادن" هستند، در حالیکه ۵۸ درصد از جمهوریخواهان چنین حسی را دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.