سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دریافت تعهد مالی از ورزشکاران اعزامی به پارالمپیک پاریس به خاطر موضوع دوپینگ

رئیس فدراسیون ورزش نابینایان و کم بینایان گفت: از کلیه ورزشکاران اعزامی به بازی‌های پارالمپیک پاریس تعهد مالی گرفته شده که در صورت مثبت شدن تست دوپینگ، تعهدات مالی آنها را اجرا کنیم.

محمدرضا مظلومی، درباره تعداد ورزشکاران نابینا و کم بینا اعزامی به پارالمپیک پاریس اظهار کرد: با حذف وحید نوری از بازی‌های پارالمپیک پاریس به خاطر موضوع کلاس بندی پزشکی با ۱۴ ورزشکار (۶ ورزشکار در دوومیدانی، ۲ورزشکار در جودو و ۶ ورزشکار در گلبال) به همراه ۶ مربی عازم پاریس می‌شویم.

وی در خصوص انتقاد برخی از دوومیدانی کاران نابینا و کم بینا اعزامی به پارالمپیک پاریس در خصوص عدم اعزام مربیان تخصصی آنها به پاریس اظهار کرد: ما این مساله را با پارالمپیک مطرح کردیم. برای ۶ دوومیدانی‌کار اعزامی ما که ۵ نفر آن‌ها مرد هستند، کمیته ملی پارالمپیک تنها سهمیه دو مربی را داده که البته از بین این ۵ دوومیدانی کار یکی از ورزشکاران علاوه بر این که نابیناست، ناشنوا نیز هست. ما برای افزایش تعداد مربیان خود به پارالمپیک اعتراض نیز کردیم، اما آن‌ها گفتند، چون در تعداد سهمیه‌ها محدودیت داریم امکان اعزام بیش از ۲ مربی در دوومیدانی وجود ندارد.

مظلومی گفت: در حال حاضر مهدی اولاد شانس کسب دو مدال در پرتاب وزنه و دیسک را دارد و واقعا سخت است که بدون مربی در پارالمپیک پاریس برای مدال طلا بجنگد و ورزشکار قطعا از نظر روحی و روانی آسیب می‌بیند. در این زمینه کمیته ملی پارالمپیک باید پاسخگو باشد نه فدراسیون.

رئیس فدراسیون ورزش نابینایان و کم بینایان در پاسخ به این پرسش که پیش بینی کسب چند مدال برای ۱۴ ورزشکار اعزامی به پارالمپیک پاریس را دارید، گفت: کمیته ملی پارالمپیک برای ما پیش بینی کسب یک مدال طلا و یک برنز در جودو، در دوومیدانی یک طلا، دو نقره و ۲ برنز را کرده و در گلبال نیز تلاش بر این است که جزو ۴ تیم قرار بگیریم.

مظلومی در پاسخ به این پرسش که با توجه به افزایش تعداد دوپینگ ورزشکاران نابینا و کم بینا در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین، چه اقدامی در این خصوص برای پارالمپیک پاریس انجام شده است، افزود: کمیته ملی پارالمپیک در خصوص پیشگیری از دوپینگ مرتب برای ورزشکاران اعزامی کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کند و حتی از هر کدام از ورزشکاران تعهد مالی گرفتیم که اگر دوپینگ آن‌ها مثبت شود تعهدات مالی آن‌ها را اجرایی خواهیم کرد.

وی در پایان افزود: این تعهد مالی را گرفتیم که هر اتفاقی رخ داد ورزشکار و کادر فنی پاسخگو باشند.

منبع: ایسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۹ مرداد ۱۴۰۳
هر کی دوپینگ کرد دو برابر خرجی که رو دست دولت گذاشت رو باید بده