سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زارعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کاهش پرونده‌های قضایی با قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول

نماینده مجلس گفت: با اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول حجم پرونده‌هایی که به محاکم قضایی ارسال می‌شود، کاهش پیدا می‌کند.

غلامحسین زارعی دبیر اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره تاثیرات تصویب و اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول گفت: در زمینه اموال غیرمنقول دو قانون داریم که مکمل یکدیگر هستند. قانون اول حدنگاری یا همان کاداستر است که اموال غیرمنقول را شناسایی و کددار می‌کرد که این قانون برای سامان‌دهی وضعیت اموال غیرمنقول به تنهایی کافی نبود لذا قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول تجمیع‌کننده و ادامه‌دهنده این مسیر است و این دو قانون در کنار یکدیگر می‌توانند، نتایج خوبی را در حوزه معاملات اموال غیرمنقول به‌ویژه مسکن داشته باشند. 

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس بیان کرد: ثبت رسمی معاملات اتقان کار را بیشتر می‌کند و موجب شفافیت در فرآیند ثبت معاملات ملکی می‌شود و همچنین باعث سامان‌دهی اخذ عوارض و مالیات‌ها از املاک ناشی از قرارداد‌های معاملات اموال غیرمنقول می‌شود. 

وی ادامه داد: از طرف دیگر طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول اتقان کار را بیشتر می‌کند و مهمترین کارویژه آن، اعتبارزدایی از اسناد غیررسمی است. 

دبیر اول کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: اعتبارزدایی از اسناد غیررسمی یک نیاز ضروری برای کشور بود. 

زارعی تصریح کرد: سالانه چندین پرونده در محاکم قضایی در خصوص کلاهبرداری‌ها و معاملات اموال غیرمنقول داریم که با اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول اتفاقات خوبی خواهد افتاد و حجم پرونده‌هایی که در این خصوص به محاکم قضایی ارجاع، ارسال و ثبت می‌شود، کاهش محسوسی پیدا خواهد کرد همچنین از طرف دیگر قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول موجب کاهش زمین‌خواری و پرونده‌ها و فساد‌های موجود در آن می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.