سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه کاروان ایران در چهاردهمین روز المپیک پاریس/ حسن یزدانی درپی تاریخ سازی

حسن یزدانی آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم کشورمان برای کسب دومین مدال طلای خود در المپیک به مصاف کشتی گیر بلغارستانی خواهد رفت.

چهاردهمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس با مبارزه ورزشکاران کشورمان در رشته‌های تکواندو،کشتی آزاد و وزنه برداری پیگیری می‌شود.

برنامه کامل ورزشکاران امروز جمعه ۱۹ مردادماه بدین شرح است:

مهران برخورداری در وزن ۸۰- کیلوگرم ابتدا به مصاف جسوربک جایسانوف از ازبکستان می‌رود و در صورت برتری باید با یکی از تکواندوکاران قزاقستان، مالی یا ایتالیا مبارزه کند. نماینده ایتالیا سیمونه آلیسو نفر یک رنکینگ جهانی می‌باشد. در این وزن ۱۷ تکواندوکار مبارزه خواهند کرد.  

در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد که ۱۷ نفر حضور دارند، یونس امامی در دور نخست به مصاف فرانک چامیزو دارنده مدال‌های طلا، نقره و برنز جهان از ایتالیا می‌رود. وی در صورت غلبه بر این حریف، در دور بعد به مصاف نودیم از گینه بیسائو می‌رود. کایل دیک قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از آمریکا در گروه امامی حضور دارد و نماینده کشورمان تا مرحله یک چهارم نهایی با این حریف روبرو نخواهد شد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد که ۱۶ نفر حضور دارند، امیرحسین زارع در دور نخست با آیال لازاریف از قرقیزستان مصاف می‌دهد و در صورت گذر از این حریف، در دور بعد با برنده کشتی میان ژیوی دنگ از چین و دسی از کانادا پیکار می‌کند. طا‌ها آکگول قهرمان جهان و المپیک از ترکیه در گروه زارع حضور دارد و احتمال برخورد نماینده کشورمان با این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی وجود دارد. گنو پتریاشویلی از گرجستان و میسون پاریس از آمریکا در آنسوی جدول حضور دارند.

در دسته ۸۹ کیلوگرم میرمصطفی جوادی وزنه بردار کشورمان بر روی تخته خواهند رفت.

در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد حسن یزدانی برای سومین دوره پیاپی به فینال المپیک رسید و با توجه به شکست آرون بروکس در نیمه نهایی، این بار از شانس بسیار بالایی برخوردار است تا نقره دوره قبل را به طلا تبدیل کند.

حسن یزدانی علاوه بر آنکه برای سومین دوره متوالی به فینال المپیک صعود کرد، به رکورد سه مدال جهان پهلوان غلامرضا تختی هم رسید.

جهان پهلوان تختی که در چهار دوره المپیک حضور داشت، در ۱۹۵۶ ملبورن طلا و ۱۹۵۲ هلسینکی و ۱۹۶۰ رم ۲ نقره گرفت و از نظر تعداد مدال کشتی در المپیک، رکورددار بود که حالا یزدانی با قطعی شدن مدالش به رکورد غلامرضا تختی رسیده و فردا شب این فرصت را خواهد داشت که با کسب نشان طلا، با دو طلا و یک نقره المپیک از رکورد این قهرمان بزرگ عبور کند.

یزدانی همچنین درصورت کسب مدال طلا، به پرافتخارترین المپین تاریخ ورزش ایران هم تبدیل خواهد شد و بالاتر از هادی ساعی که دو نشان طلا و یک برنز از المپیک در کارنامه دارد، قرار می‌گیرد.

یزدانی امشب در فینال به مصاف رمضانوف کشتی گیر روسی الاصل کشور بلغارستان می‌رود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۹ مرداد ۱۴۰۳
جمعه ۱۹ مرداد
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۹ مرداد ۱۴۰۳
در غیاب تیلور امریکایی حسن قهرمانیش چیز دور از دسترس و عجیبی نیست !!!
تازه روسها هم نیستند !
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۹ مرداد ۱۴۰۳
توی المپیک هیچ کس ضعیف نیست