سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساماندهی سگ‌های ولگرد در شهرستان زرند

رییس دادگستری زرند از بهره برداری کمپ نگهداری سگ‌های ولگرد زرند در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

 ابوالفضل فرحبخش در حاشیه بازدید از فرایند احداث کمپ نگهداری سگ‌های ولگرد گفت: حامی حقوق حیوانات و سازمان‌های مردم نهادی که در خصوص سگ‌های بلاصاحب فعالیت می‌کند توصیه می‌شود کمک‌های خود را پس از ایجاد سایت نگهداری سگ‌های بلاصاحب شهرستان، در محل مذکور تحویل دهند.

وی  با بیان اینکه ازدیاد سگ‌های ولگرد یکی از معضلات شهرستان است افزود: با مطالبه به حق شهروندان موضوع ساماندهی و جمع آوری سگ‌های بلاصاحب در دستور کار شورای پیشگیری از وقوع جرم قرار گرفت و دادستان شهرستان نیز به طور ویژه شهرداران را ملزم به انجام اقدامات لازم در این خصوص دانست.

 وی با تجلیل از همکاری و عملکرد شهرداری در موضوعات مرتبط با قوه قضاییه بیات داشت: هر چند که احداث کمپ نگهداری سگ‌های بلاصاحب در ادوار گذشته نیز مورد توجه بوده و برخی اقدامات نیز انجام گرفت، اما اراده شهرداری و دغدغه شهردار فعلی در تکمیل فوری و انجام وظایف در این خصوص که به صراحت در ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها آمده است.

وی تصریح کرد: به طور کلی کمپ نگه داری حیوانات بی سرپناه شهرستان با هدف کنترل انتقال بیماری بین انسان و حیوان و فراهم سازی محیطی امن در سطح شهر مد نظر بود که در بازدید صورت گرفته از کمپ نگهداری سگ‌های بلا صاحب، مشاهده پیشرفت پروژه و قول مساعدت شهردار در تکمیل فوری آن، انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک کمپ مذکور به بهره برداری برسد.

رئیس دادگستری شهرستان زرند بیان کرد: اصلاح فرهنگ و توجه به مضرات وجود سگ‌های ولگرد برای محیط زیست و جان انسان و حیات دیگر گونه‌های حیوانی دارای اهمیت است و به همین جهت اقدام مهم ابتدایی عدم غذادهی به سگ‌های بلاصاحب در محیط‌های شهری است. 

وی با تاکید به رعایت ویژه مسائل بهداشتی و ایمنی در این پروژه گفت: بسیار ضروریست پس از انتقال سگ‌های ولگرد به پناهگاه اقداماتی مثل تفکیک نژاد‌های مفید از غیر مفید، واکسیناسیون، جراحی و عقیم سازی سگ‌های جمع آوری شده با رعایت کلیه اصول بهداشتی اخلاقی و ایمنی انجام شود.

وی تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه بیماری که بیم تسری آن به انسان و حیوان وجود دارد فورا تدابیر پیشگیرانه انجام گیرد و از دیگر سو در صورت نژاد دار بودن سگ‌های جمع آوری شده می‌توان با در نظر گرفتن تمام جوانب امر، این نوع سگ‌ها برای نگهداری از مزارع و باغ‌های به افرادی که نیازمندند تحویل داده شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.