سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایستایی ۴ ثانیه‌ای زائران در مرزها

فرمانده کل انتظامی کشور از اعزام ۲۰ هزار نیروی کمکی به ماموریت اربعین خبر داد و گفت: ایستایی زائران در عبور از مرز به ۴ ثانیه رسیده است.

سردار "احمدرضا رادان" در قرارگاه فرعی اربعین حسینی مرز چذابه اظهار داشت: خوشحال هستیم که اقدامات شما اثربخش، خوب، به‌موقع و به هنگام تا به اینجا بوده است.


وی با تاکید بر تکریم زائران، افزود: مرز چذابه یکی از مرز‌های منحصر به فرد است که اتباع خارجه و هم‌وطنان ایرانی از آن عبور می‌کنند که در نتیجه باید در خدمات‌دهی و مراقبت بیشتری انجام شود.

فرمانده کل انتظامی کشور بیان داشت: ماموران پرتلاش و زحمت‌کش که در این ماموریت هستید در لحظاتی که خیلی خسته و آفتاب زده می‌شوید راز و نیاز با خدا و حضرت اباعبدالله الحسین (ع) داشته باشید که ان‌شاءالله برای دنیا و آخرت ثبت می‌شود.

سردار رادان در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه در گفتگوی زنده تلویزیونی نیز، اظهار داشت: در مرز‌های مهران، شلمچه و چذابه از اول محرم تاکنون نسبت به بازه زمانی سال گذشته افزایش ۱۷ درصدی زائران حسینی را داشتیم.

وی ادامه داد: از اول صفر تا شب گذشته در مرز مهران بیش از ۳۰ درصد افزایش سفر نسبت به سال گذشته شاهد بودیم و در مرز شلمچه و چذابه هم نسبت به ماه محرم و صفر سال گذشته بازهم افزایش سفر داشتیم.

فرمانده کل انتظامی تصریح کرد: همه دستگاه‌های خدماتی تماماً در اینجا در خدمت زائران عزیز هستند تا بتوانند سهولت سفر را برای آنان فراهم نمایند.

وی با اشاره به اینکه اتباع برای شرکت در مراسم اربعین حسینی می‌بایست از مرز چذابه عبور کنند، گفت: تا به امروز حدود ۳ هزار نفر از اتباع از این پایانه مرزی عبور کردند.

سردار رادان افزود: همه سامانه‌ها در مرز‌ها برقرار است و زائران در کسر‌هایی از ۴ ثانیه می‌توانند با تحویل گذرنامه از مرز‌ها عبور کنند.

سردار رادان با اشاره به اینکه سال گذشته در همه‌ی مرز‌ها قرارگاهی برای مرکز فرماندهی تعیین شد، عنوان داشت: این ساختمان‌ها ویژگی خاص خود را دارند و در همه مرز‌ها با امکانات رفاهی که دارند برای هدایت و در مسیر زائرین بنا شده تا حجم بیشتری از مردم که تمایل به ایستایی در آنجا را دارند از این امکانات رفاهی استفاده نمایند.

اعزام ۲۰ هزار نیروی کمکی به ماموریت اربعین

فرمانده کل انتظامی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه نیز اظهار داشت: خوشبختانه استقبالی که مردم عزیز همانند گذشته برای ماه صفر و زیارت آقا اباعبدالله الحسین در اربعین حسینی انجام دادند در ایام محرم نسبت به ماه محرم سال گذشته تعداد زائران در مرز‌های کشور بالغ بر ۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از روز اول ماه صفر سال‌جاری تا به امروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مرز مهران شاهد افزایش ۳۰ درصدی و در مرز‌های شلمچه و چذابه شاهد افزایش ۳۴ درصدی تردد را تجربه کردیم.

سردار رادان اذعان داشت: با توجه به حجم درخواست کننده گذرنامه‌ها که گذرنامه زیارتی آن معمولاً نشان دهنده ۱۰۰ درصد آنها برای سفر اربعینی است چنین پیش بینی می‌شد که عدد زائران احتمالاً نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند و افزایش تا به امروزی این پیش بینی را درست نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: امسال همکاران عزیز من در مرزبانی و انتظامی، یگان‌های ویژه و پلیس‌های تخصصی در مرز‌های هفتگانه و مرز آبی که امسال باز شده است، به کمک آمدند.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور عنوان داشت: نزدیک به ۲۰ هزار نفر نیروی کمکی در قالب ۳ هزار گشت اضافه‌تر از گشت‌هایی که قبلاً بوده به کمک مرزبانان و همکاران انتظامی در مرز‌ها آمده‌اند

وی ادامه داد: بحمدالله امسال همانند سال گذشته با یک مقدار تفاوت کمتر یعنی سال گذشته تجربه ۵ ثانیه‌ای ایستای و امسال به ۴ ثانیه رسیده که این در تسهیل حرکت زائران کمک کرده است.

فرمانده کل انتظامی کشور با توصیه به زائران که در برگشت استراحت کافی داشته باشند و در رانندگی عجله نکنند، گفت: هوای مناطق مهران، شلمچه و چذابه به شدت گرم است مردم عزیزی که با خودرو‌های شخصی به مرز‌ها مراجعه می‌کنند و آنها را پارکینگ‌های مشخص پارک می‌کنند مواد اشتعال‌زا و اسپره‌های ضدعفونی کننده داخل خودرو‌های آنها نباشد.

وی با بیان اینکه در مرز‌ها به هیچ عنوان گذرنامه صادر نمی‌شود، تاکید کرد: اتباع خارجه مجاز با استفاده از دفاتر خادم و اتباع دیگر با ویزای عراق که از کشورشان اخذ شده می‌توانند به مرز‌ها مراجعه کنند.

سردار رادان بیان داشت: اگر اتباع غیر مجاز به مرز‌ها مراجعه کنند حتماً دستگیر و به برای طرد به اردوگاه‌ها منتقل می‌شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.