سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی موکب اوقاف گیلان در مرز مهران

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین برای جامعه اسلامی اقتدارآفرین است گفت: اوقاف گیلان با برپایی موکب در مرز مهران روزانه ۱۵ هزار پرس غذا پخت و در بین زائرین توزیع می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل  تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان  در برنامه قدم به قدم تا اربعین با بیان اینکه پیاده روی اربعین را حضرت زینب سلام الله علیها در ادامه نهضت امام حسین علیه السلام پایه‌ریزی کردند، اظهار کرد: براساس آیات و روایات، هرکس به پیاده‌روی اربعین برود خدا برای او حسنات نوشته و به ازای هر قدمش یک گناهش را خواهد بخشید. 

وی با اشاره به نقش پیاده‌روی اربعین در استحکام اسلام و تشیع گفت: در عرصه سیاسی پیاده‌روی اربعین در کنار حفظ وحدت و جلب محبت اهل‌بیت‌ برای جامعه اسلامی و شیعه اقتدارآفرین است. 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان، دیگر فایده پیاده‌روی اربعین را توسعه کارکردهای فرهنگی و دینی دانست و بیان کرد: در پیاده‌روی عظیم اربعین آموزه‌های دینی به وضوح خود را نشان می‌دهند لذا باید به مسائل دینی و به فرهنگ اسلام ناب محمدی در این پیاده‌روی بزرگ توجه ویژه کرد. 

تدینی با بیان اینکه روز به روز به عظمت پیاده‌روی اربعین افزوده خواهد شد، تصریح کرد: استقبال بی‌سابقه مردم از پیاده‌روی اربعین نشان‌دهنده امتداد الهی راه حضرت زینب سلام‌الله علیها است. 

وی با اشاره به نقش اداره کل اوقاف در پیاده‌روی اربعین بیان کرد: اداره کل اوقاف گیلان در کنار سه استان دیگر چندین سال است در مرز مهران جایگاه ویژه داشته و روزانه ۱۵ هزار پرس غذا در آن موکب پخت و در بین زوار توزیع می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان به پشتیبانی این اداره کل در برپایی مواکب گیلانی در دو شهر نجف و کربلای معلی گفت: به تمامی ادارات اوقاف گیلان اعلام کردیم که از محل نذورات و با توجه به امکانات خود به مواکب گیلانی تا حد توان کمک ویژه کنند.

 

برچسب ها: اوقاف ، موکب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.