سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاآرتص از شکاف اطلاعاتی گسترده در ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد

هاآرتص می‌گوید نظامیان صهیونیست با بی‌توجهی نسبت به مسائل امنیتی سبب درز اطلاعات حساس مانند مکان و هویت سایر نظامیان و ردیابی آنان شده‌اند.

روزنامه عبری هاآرتص گزارش داد طی تحقیقات جدید خود متوجه شده است که نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی علی‌رغم دستورالعمل‌هایی که درباره گوشی تلفن همراه و ساعت‌های هوشمند دریافت کرده‌اند، همچنان سبب درز اطلاعات «حساس» می‌شوند و این اطلاعات به راحتی در اختیار گروه‌های مقاومت قرار می‌گیرد.

به گزارش این روزنامه، سربازان و دیگر افرادی که در سایت‌های امنیتی حساس خدمت می‌کنند، سبب درز اطلاعات مهمی از قبیل مکان پایگاه‌های ارتش و هویت افرادی که در آن خدمت می‌کنند، شده‌اند. اگرچه به گفته هاآرتص وجود این پایگاه‌های نظامی دیگر مخفی نیست، اما اطلاعاتی که به طور ناخواسته به بیرون درز کرده نیرو‌های مقاومت را قادر ساخته که سربازان هر پایگاه را شناسایی کرده و سایر اطلاعات مربوط به آنها را جمع آوری کند. مقاومت در نهایت موفق شده برخی نظامیان صهیونیست را ردیابی کرده و آنان را هدف قرار دهد. 

این روزنامه عبری مشخص نکرده است که کدام یک از گروه‌های مقاومت موفق به ردیابی نظامیان صهیونیست شده است. با این حال سرزمین‌های اشغالی طی روز‌های اخیر به دفعات هدف موشک‌ها و پهپاد‌های این گروه‌ها قرار گرفته است. به گزارش رسانه‌های عبری ده‌ها شهرک در شمال اراضی اشغالی به دلیل حملات حزب‌الله تخلیه شده و این مناطق شبیه شهر ارواح شده است. ساکنان شهرک‌های شمالی می‌گویند کابینه نتانیاهو آنها را به حال خودشان رها کرده است و فکری برای حل بحران مناطق شمالی نمی‌کند.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.