سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردوغان در دیدار با امیر قطر:

اسرائیل با ترور هنیه نشان داد که به دنبال آتش‌بس نیست

رئیس‌جمهور ترکیه در جریان استقبال از امیر قطر گفت که تل‌آویو با حملات خود به سرزمین‌های فلسطین و لبنان در تلاش است تا تنش را در منطقه افزایش دهد.

 امروز -پنجشنبه- «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در ساختمان ریاست جمهوری این کشور، میزبان «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر بود.

طبق گزارش منابع خبری ترک‌زبان، دیدار خصوصی رئیس‌جمهور ترکیه با امیر قطر پشت در‌های بسته بیش از ۲ ساعت و نیم به طول انجامیده و در طول این دیدار، موضوعات بسیاری مورد بررسی قرار گرفته است. دیوان امیری قطر اعلام کرد، در دیدار دوجانبه امیر قطر و رئیس‌جمهور ترکیه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، به‌ویژه وضعیت غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین بر اساس بیانیه اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، در این دیدار، روابط دوجانبه ترکیه و قطر، حملات رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین و تحولات منطقه‌ای و جهانی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، اردوغان در این دیدار خطاب به امیر قطر گفته است: «اسرائیل با ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس مجددا نشان داد که قصد آتش‌بس ندارد و ترکیه همچنان به تلاش برای دستیابی به صلح و آرامش پایدار در منطقه ادامه خواهد داد و ترکیه قصد دارد تا تلاش‌های خود برای دستیابی به آتش‌بس از طریق مذاکرات قطر را افزایش دهد.»

«شهید اسماعیل هنیه» بامداد دهم مرداد ماه سال جاری که برای مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رئیس جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده بود، در محل اقدامات خود توسط رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار گرفت و به شهادت رسید. 

طبق این گزارش، رئیس‌جمهور ترکیه در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد و گفت: «اسرائیل با حمله به سرزمین‌های فلسطین و لبنان در تلاش است تا تنش را در منطقه افزایش دهد و جامعه بین‌المللی باید گام‌های موثری برای توقف تجاوزات اسرائیل که در روز‌های اخیر افزایش یافته است، بردارد.»

در بخش دیگر گزارش خبرگزاری آناتولی آمده است که اردوغان خطاب به امیر قطر اظهار داشته است: «ترکیه کاملا مصمم است همکاری‌های خود را با قطر به‌ویژه در روابط اقتصادی و همچنین در زمینه‌های سیاسی، نظامی، تجاری و فرهنگی به سطح بالاتری برساند و همبستگی بین ۲ کشور با اقداماتی که باید تقویت شود.»

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.