سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش تصادفات جاده ای منجر به فوت در آذربایجان شرقی

جانشین رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی از کاهش ۶ درصدی تصادفات جاده ای منجر به فوت در استان خبر داد.

سرهنگ ارشد‌زاده در نشست کمیسیون ایمنی راه‌های استان آذربایجان شرقی گفت: در چهار ماهه نخست امسال ۲۲۰ نفر در ۱۸۵ تصادف در جاده‌های استان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر تعداد ۱۲ درصد و از لحاظ تعداد کشته شدگان ۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی افزود: این در حالیست که شمار مصدومان تصادفات رانندگی در جاده‌های استان در چهار ماهه نخست امسال به سه هزار و ۵۴۷ نفر رسید که ۵ درصد نسبت مدت مشابه پارسال افزایش داشت.

وی گفت: ۲۹ درصد عامل تصادفات جاده‌ای منجر به فوت در استان در این مدت تخطی از سرعت مطمئنه، ۲۷ درصد انحراف و تجاوز به چپ و ۲۲ درصد عدم توجه به جلو بود.

جانشین رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: نیمی از تصادفات فوتی جاده‌ای استان در چهار ماهه نخست امسال در راه‌های اصلی، ۲۴ درصد راه‌های روستایی، ۱۷ درصد راه‌های فرعی و ۹ درصد در آزادراه‌ها روی داد.

وی گفت: ۵۲ درصد جان باختگان سوانح رانندگی در جاده‌های استان در سر صحنه، ۴۷ درصد در بیمارستان و دو درصد در مسیر انتقال به مراکز درمانی فوت شدند.

سرهنگ ارشد‌زاده گفت: کل تصادفات جاده‌ای استان در چهار ماهه نخست امسال ۹ هزار و ۴۹۹ فقره بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافت.

 معاون نظارت بر توسعه راه‌های راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی گفت: ۱۳ طرح بزرگراهی به طول ۷۴۳ کیلومتر در استان در حال اجراست که تاکنون ۲۹۵ کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفته است.

 رستمی مهر گفت: پیشرفت سه ساله مجموع این طرح‌ها تنها ۵ درصد بود و از ۴۶/۷ درصد در مرداد ۱۴۰۰ به ۵۱/۶ درصد در مرداد ۱۴۰۳ رسیده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.