سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میزبانی عراقی‌ها از زائران ۱۵۰ کشور در اربعین ستودنی است

وزیر کشور در شلمچه گفت: میزبانی و کرامتی که از مردم عراق می‌بینم مثال‌زدنی و نمونه است. باید تشکر کنیم از مردم عراق که از همه ملیت‌ها (حدود ۱۵۰ ملیّت مختلف) با آغوش باز میهمان‌نوازی و پذیرایی می‌کنند.

احمد وحیدی وزیر کشور با حضور در جمع متولیان مواکب خوزستانی در مرز شلمچه گفت: توفیقی است که در کنار مزار علی بن مهزیار، از یاران صدیق معصومین و در خدمت عزیزان و مهمان و استان خوزستان هستم. خوزستان کربلا این است. آنچه که در روایت‌های ما درباره راهپیمایی به سمت معصومین گفتند بسیار بلند است و در رابطه با گام برداشنن در راه امام حسین، هزار حج است که نشان از اهمیت این راهپیمایی دارد.

وی ادامه داد: وقتی که مقصد عالی باشد و وقتی که زائر در ضلع زیارت با مَزور یکتا می‌شود و همه وجود خود را در قالب مَزور می‌بیند، آنگاه عظیم می‌شود. فرموده‌اند کسی که امام حسین را زیارت کند مانند این است خدا را در عرش زیارت کرده است.

وزیر کشور با بیان اینکه اربعین برای ما یک سیر و سولک واقعی و یک تمرین بندگی و سلوک در بهترین حالات است، گفت: میزبانی و کرامتی که از مردم عراق می‌بینم مثال‌زدنی و نمونه است و حقیقتاً وظیفه داریم بسیار شکر کنیم و تشکر کنیم. تشکر کنیم از مردم عراق که از همه ملیت‌ها (حدود ۱۵۰ ملیّت مختلف) با آغوش باز میهمان‌نوازی و پذیرایی می‌کنند.

وحیدی گفت: این جایگاه بزرگ میزبانی، این جایگاه مَزور و این جایگاه زائر و این سیر و سلوک، اینها همه از تاریخ بشریت نقطه آغاز دارد. یک اتفاق بزرگ در دنیا می‌افتد و صدای اربعین امروز جهانی شده است. شناخت امام حسین یعنی شناخت اوج بشیرت، صفا و انسانیت. اربعین از ستون ولایت است. سلام بر اربعین‌ها و سلام بر آنهایی که اربعین را پاس می‌دارند و زائران اربعین را گرامی می‌دانند.

وزیر کشور ادامه داد: خوزستان و اهواز برای ما یک نقطه معنادار و الهام‌بخش است. شور اربعین در این استان و مواکب بسیار ارزشمند است.

وحیدی گفت: دوستان عراقی ما می‌گویند هرسال عدد زائر اربعین بالا می‌رود و ما منتظر ۵۰ میلیون زائر هستیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.