سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رکورد مصرف برق سال گذشته ۲۸ بار شکسته شد

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: روز گذشته نصاب جدیدی در مصرف برق ثبت شد و تاکنون ۲۸ بار رکورد مصرف برق سال گذشته شکسته شده است.

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر و سخنگوی صنعت برق در خبر اقتصاد و بازار گفت: در روز‌های پنجشنبه که نیمه تعطیل است به نسبت روز‌های عادی مصرف کمتری داریم و امروز نسبت به روز گذشته حدود ۵۰۰ مگاوات مصرف برق کمتری ثبت شده است.

او افزود: روز گذشته ما نصاب جدیدی را در میزان تقاضای برق به ثبت رساندیم و ۷۹ هزار ۸۷۲ مگاوات مصرف برق معادل ۸.۵ درصد رشد ثبت شد. ۲۸ بار است که رکورد مصرف سال گذشته را پشت سر میگذاریم که میزان بالایی است و شبکه‌های برق تحت فشار سنگینی هستند. 

سخنگوی برق گفت: از هموطنان تقاضا داریم که مدیریت مصرف برق داشته باشند و راهکار‌های ساده برای رسیدن به این هدف وجود دارد. می‌توان کولر‌ها را روی دمای ۲۴ درجه تنظیم کرد و آن بخش‌هایی از کشور که روز‌های آینده خنک‌تر می‌شوند، کولر‌های خود را خاموش کنند که این باعث خواهد شد فشار به شبکه کمتر شود.

رجبی گفت: طبی پیش بینی‌هایی که از سازمان هواشناسی دریافت کردیم، تا اواسط هفته آینده، گرما در کشور پایدار است و لازم است مدیریت مصرف تداوم داشته باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.