سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری عامل کلاهبرداری با ترفند همسریابی در ارومیه

پلیس فتای آذربایجان غربی از دستگیری گرداننده کانال همسریابی خبر داد و ‏در مورد کلاهبرداری این‌گونه کانال‌های مجرمانه هشدار داد.

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان غربی اظهار کرد: برابر رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتای استان فردی که با ‏ایجاد کانال تلگرامی تحت عنوان همسریابی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد در تور ‏اطلاعاتی قرار گرفت و موضوع به صورت ویژه در دستور  تحت نظر کارشناسان پیگیری شد.

سرهنگ اکبر نصرتی ادامه داد: با اقدامات فنی و پلیسی محل اختفای فرد خاطی در ارومیه مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقامات قضایی طی عملیات پلیس دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی گردید.

این مقام مسئول گفت: متهم پرونده با ایجاد کانال تلگرامی و با انتشار تصاویر دختران و تبلیغات دروغین و با فریب کاربران و دریافت مبالغ مختلفی به عنوان پیش پرداخت، از طعمه‌های خود کلاهبرداری مالی می‌کرد.

وی ادامه داد: فرد خاطی با استفاده از این ترفند، مبلغی در حدود ۱۲ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود.

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان غربی با بیان اینکه بسیاری از افرادی که در این کانال‌ها فعال هستند با سرقت تصاویر و هویت دیگران به دنبال کلاهبرداری و ‏باج خواهی از شهروندان هستند و هویت‌های آنها واقعی نیست، به شهروندان هشدار داد: به فریب اینگونه تبلیغات دروغین را نخورده و از نصب هر گونه اپلیکیشن با این عنوان خودداری کنید، زیرا این صفحات با هدف کلاهبرداری راه اندازی می‌شوند.

سرهنگ نصرتی به هموطنان توصیه کرد: پلیس‌فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی بوده و عموم مردم می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس‌فتا به نشانی www.fata.gov.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.