سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۰ درصد شهر زنجان زیر بار فیبر نوری قرار می‌گیرد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه تا هفته دولت امسال ۲۰ درصد شهر زنجان زیر بار فیبر نوری قرار می‌گیرد، گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته اشتراک پذیری فیبر نوری در شهرهای خرمدره و قیدار نیز انجام می‌شود.

فرزاد توکلی روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران استان به روند اجرای برنامه فیبر نوری در استان اشاره کرد و افزود: این پروژه شهریور سال گذشته با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان کلنگ زنی شد.

وی با بیان اینکه مقرر شد این پروژه در چهار شهر استان آغاز شود، اضافه کرد: مرکز استان جمعیت زیادی را در خود جای داده است که این مهم در آن اجرا می شود و در شهرهای خرمدره، قیدار، ابهر نیز مد نظر قرار گرفت.

این مسوول با اشاره به اینکه هم اکنون میزان پیشرفت فیبر نوری زنجان ۴۰ درصد است، گفت: این پروژه مراحل مختلفی داشته که حفاری ها نمود بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه این میزان پیشرفت در قیدار به ۱۰۰ درصد رسیده است که به زودی مرحله اشتراک پذیری آن نیز آغاز خواهد شد، اظهار داشت: عملیات فییر نوری در خرمدره حدود ۹۸ درصد است و به زودی به اتمام می رسد.

این مسوول علل تاخیر اجرای پروژه در شهر ابهر را یادآور شد و گفت: این موضوع بنا به تغییر مدیریتی در سطح شهری، تاخیراتی داشت که با اقدامات انجام گرفته عملیات اجرایی آن از ۲ هفته گذشته آغاز شده است.

توکلی با تاکید بر اینکه اجرای فیبر نوری شهر زنجان در ۶۰ ناحیه شهری تعیین شده است، افزود: اواخر سال گذشته یک ناحیه در شهر زنجان" منطقه سرجنگداری" افتتاح شد و ۱۲ ناحیه دیگر نیز هم اکنون آماده افتتاح است.

وی تاکید کرد: طی هفته دولت امسال ۲۰ درصد شهر زنجان زیر بار فیبر نوری می رود و به لحاظ جمعیتی بالای ۴۰ درصد جمعیتی شهر مناطق شلوغ را در بر می گیرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان به اهمیت اجرای فیبر نوری از ابعاد مختلف را یادآورد شد و گفت: هم اکنون محدودیت های در شبکه قدیمی مخابراتی وجود دارد که فیبر نوری می تواند تا سال های آتی موثر باشد.

وی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی و با نهایی شدن قرار دادها فیبر نوری در صائین قلعه و هیدج نیز انجام خواهد گرفت که آغاز عملیات نیز هفته دولت امسال خواهد بود.

توکلی خاطرنشان کرد: تلاش می شود تا پایان سال جاری این اقدام مهم در چهار شهرستان ماهنشان، سلطانیه، ایجرود و آببر طارم نیز انجام گیرد.

برچسب ها: فیبر نوری ، هفته دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.