سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در فرابورس عرضه می‌شود

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: سهام این مجتمع اقتصادی و تولیدی ملی در فرابورس عرضه می‌شود.

صمد بهزاد سرمایه‌گذاری جدید و مشکل مانع قانونی در جذب تسهیلات بانکی را از جمله چالش‌های مهم در فعالیت کشت و صنعت مغان ذکر کرد و گفت: حضور سرمایه‌گذار برای توسعه این شرکت و مجتمع عظیم تولیدی ضروری است.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در خصوص روند عرضه سهام شرکت کشت و صنعت مغان در فرابورس افزود: اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و روشن شدن تکلیف کشت و صنعت مغان در خصوص واگذاری به بخش خصوصی از دغدغه‌های مهم مردم منطقه است و چرا یک بار این شرکت به بخش خصوصی واگذار و سپس لغو شد.
او همین بلاتکلیفی را موجب توقف توسعه و سرمایه‌گذاری در این شرکت عنوان کرد و با اشاره به پیشنهاد برای مستثنی شدن این شرکت از امر واگذاری به بخش خصوصی اظهار کرد: واگذاری سهام و جذب منابع مالی جدید پیشنهاد شده که مورد موافقت هم قرار گرفته است.
بهزاد افزود: در زمینه پذیرش سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در فرابورس اقدامات جدی شروع شده و یک تیم اقتصادی برای ارزیابی موضوع در منطقه حاضر شده است تا روند امر بررسی شود.
او، عرضه سهام در بازار بورس را یکی از راهکار‌های سریع و اقتصادی تامین سرمایه برای کشت و صنعت مغان ذکر کرد و گفت: پیشنهاد لازم در این خصوص از سوی سازمان خصوصی مطرح و مقرر شد که در مرحله اول ۲ درصد سهام و در مرحله بعد پنج درصد سهام شرکت در فرابورس عرضه شود.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود با عرضه سهام شرکت در فرابورس و با جذب پنج هزار میلیارد ریال از محل فروش سهام، منابع مالی پایدار در اختیار شرکت کشت و صنعت مغان قرار گیرد تا امکان سرمایه‌گذاری در این شرکت فراهم شود.
او اظهار کرد: با پذیرش سهام شرکت کشت و صنعت مغان در فرابورس و شفاف‌تر شدن وضعیت مالی و فعالیت شرکت در بخش‌های مختلف و تهیه صورت‌های مالی منظم در دوره‌های مشخص، رونق اقتصادی در منطقه با محوریت کشت و صنعت مغان شکل خواهد گرفت.
بهزاد، عرضه سهام شرکت کشت و صنعت مغان در فرابورس را یک فرصت اقتصادی مهم خواند و بیان کرد: سهام این شرکت با نماد «زـ مغان» در بازار بورس عرضه خواهد شد و پذیرش و خرید و فروش سهام آن به‌زودی محقق می‌شود.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در ادامه مجموع ارزش دارایی‌های شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان را حدود ۴۰۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این شرکت ظرفیت مهم تولیدی کشور نیز محسوب می‌شود که در صورت اجرای برنامه‌های تدوین شده، میزان تولیدات آن از ۶۰۰ هزار تن کنونی به یک میلیون تن قابل افزایش است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.