سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام اتحادیه اروپا بازگشت ترامپ را مشکلی جدی برای اروپا خواند

رئیس گروه یورو با اشاره به مشکل‌ساز بودن بازگشت ترامپ برای اروپا گفت: اتحادیه اروپا برای مقابله با هر غافلگیری باید آماده باشد.

پاسکال دونوهو، رئیس گروه یورو و وزیر مخارج عمومی ایرلند در مصاحبه با بلومبرگ گفت که بازگشت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا به قدرت در ایالات متحده می‌تواند به یک مشکل جدی برای اروپا تبدیل شود. اتحادیه اروپا برای تقویت اقتصاد و خودمختاری بیشتر برای مقابله با هر غافلگیری باید آماده باشد.

وی گفت: دونالد ترامپ دستور کار کاملاً متفاوتی را در مورد سطح تجارت و وظایف تعیین کرده است. ما باید اینجا در اروپا، به تعمیق استقلال اقتصادی خود و افزایش بهره‌وری اقتصاد خود ادامه دهیم تا در موقعیت قوی تری قرار بگیریم و باید با تغییراتی که ممکن است از آمریکا به وجود بیاید کنار بیایید.»

دونوهو افزود که انتخاب رئیس‌جمهور بعدی آمریکا موضوعی است که مردم آمریکا انتخاب می‌کنند، اما اروپا باید برای هر غافلگیری آماده باشد. او اعتراف کرد که در همان زمان در سال آینده ممکن است یک مشکل واقعا جدی ایجاد شود.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پنجم نوامبر برگزار می‌شود و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا رسما از حزب جمهوری‌خواه برای پست ریاست دولت نامزد شده است. معاون رئیس‌جمهور فعلی، کامالا هریس که هنوز نامزد رسمی حزب دموکرات را در کنوانسیون دریافت نکرده است، قصد دارد از حزب دموکرات در انتخابات شرکت کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.