سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جهش تولید علوفه در شالیزار‌های مازندران؛ کلید بهبود تولیدات دامی

با توجه به اهمیت حیاتی گیاهان علوفه‌ای در تأمین غذای دام و ارتقاء تولیدات کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی مازندران بر کشت گیاهان علوفه‌ای در شالیزار‌ها پس از برداشت برنج تأکید ویژه کرده است.

محمد مهدی عباس زاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت:کمبود علوفه در استان مازندران، چالشی جدی برای دامداران محسوب می‌شود. به همین منظور، سازمان جهاد کشاورزی استان، با هدف جبران این کمبود و افزایش بهره‌وری تولیدات دامی، بر ارتقاء سطح کمی و کیفی گیاهان علوفه‌ای تمرکز کرده است.

او افزود: انتقال دانش‌های نوین کشاورزی به کارشناسان، مروجان و بهره‌برداران، نقش کلیدی در افزایش بهره‌وری و بهبود کیفیت گیاهان علوفه‌ای ایفا می‌کند. با بهره‌گیری از این دانش‌ها، می‌توان به تولید علوفه‌ای با کیفیت بالاتر و در نتیجه، بهبود کمی و کیفی تولیدات دامی دست یافت.

عباس زاده با تأکید بر اهمیت مردمی‌سازی و جهش تولید، بر لزوم مشارکت فعال بهره‌برداران در این طرح تأکید کرد و گفت: با همکاری و همدلی کشاورزان و دامداران، می‌توانیم شاهد جهش تولید علوفه در استان و در نتیجه، رونق بخش کشاورزی باشیم.

او افزود: گیاهان علوفه‌ای، به‌عنوان ستون فقرات تغذیه دام، از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و تأثیر قابل‌توجهی در افزایش کیفیت و کمیت محصولات دامی دارند و پایداری تولید و حفظ حاصلخیزی خاک را با توسعه کاشت گیاهان علوفه‌ای مناسب مناطق مختلف استان بعد از برداشت برنج در شالیزار‌ها شاهد خواهیم بود.

عباس زاده گفت: حسب نیاز استان، ضروری است مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها توسعه کشت گیاهان علوفه‌ای، مناسب با اقلیم شهرستان خود را در اراضی شالیزاری با جدیت دنبال نمایند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.