سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دمای هوا در زنجان به طور نسبی کاهش می‌یابد

کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی شبانه روز گذشته هوای گرمی در استان حاکم بود که انتظار می‌رود امروز پنجشنبه و فردا جمعه این دما به طور نسبی کاهش یابد.

حسین سلطانی کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف است و این شرایط بعدازظهر با وزش باد همراه می‌شود که در برخی مناطق سرعت آن به حد نسبتا شدید می رسد.

وی یادآور شد: روزهای آینده نیز شرایط جوی مشابهی در استان حاکم می شود و پدیده غالب وزش باد است که اغلب بعدازظهرها و با سرعت نسبتا شدید خواهد بود.

سلطانی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین دما از ایستگاه حلب با ۴۴ درجه گزارش شد و با پیش بینی کاهش نسبی دما طی ۲ روز آینده، روزهای شنبه و یکشنبه دوباره هوا گرمتر می‌شود و از نیمه دوم هفته آینده دما کاهش و هوای خنکی در استان مستقر می‌شود.

وی به هم استانی ها توصیه کرد: با توجه به گرمای هوا، در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند و در ساعات گرم تا حد ممکن فعالیت جسمی به خصوص در فضای باز نداشته باشند و از بر افروختن آتش و رها سازی زباله های براق و شیشه‌ای در طبیعت خودداری کنند.

سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را ۲۴ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۸ و ۳۹ درجه، ابهر ۲۰ و ۳۹ درجه، خرمدره ۲۱ و ۳۹ درجه، آب‌بر ۲۴ و ۳۶ درجه، قیدار ۲۰ و ۳۸ درجه، سلطانیه ۱۸ و ۳۸ درجه و ماهنشان ۲۴ و ۳۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

برچسب ها: هواشناسی ، دمای هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.