سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۱ کشور مقصد به سبد صادراتی استان زنجان اضافه شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت:۳۲ قلم کالا و ۱۱ کشور مقصد به سبد صادراتی استان اضافه شده است.

مجید گلشنی منفرد گفت: میزان صادرات استان در سال جاری بر مبنای واحدهای تولیدی دارای کارت بازرگانی و مستقر، ۶۵۸ میلیون دلار بر اساس برنامه هفتم توسعه و با احتساب ۲۳ درصد رشد، هدفگذاری شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه سهم صادرات استان از کشور ۱.۳ درصد است، گفت: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

وی گفت: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

گلشنی در خصوص بازار کشور عراق و توسعه صادرات استان به این کشور، افزود: استان زنجان در ۳۵ ردیف از ۸۵ ردیف کالای وارداتی کشور عراق قطب تولید است و در برخی از ردیف‌های وارداتی کشور عراق، استان زنجان زنجیره تولید دارد که قدرت‌آفرین است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در گذشته صادرات استان معطوف به اقلام انرژی‌بر از جمله آب‌ بوده است، تصریح کرد: صادرات مس، سرب و فولاد استراتژیک هستند و از این بابت دنبال تنوع‌بخشی هستیم.

وی تاکید کرد: استان زنجان در زنجیره تولید نساجی کامل‌ترین زنجیره را در کشور دارد و این زنجیره ارزش در برق قدرت و سیم و کابل هم تکمیل است.

این مقام مسئول یادآور شد: استان برای فراهم کردن زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی هم اقدامات قابل توجهی انجام داده است که نمونه آن در ترکیه و در صنایع معدنی وجود دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.