سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۰ هزار متر مربع اراضی کشاورزی شهرستان درگزین به چرخه تولید بازگشت

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۳۰ هزار متر مربع از اراضی شهرستان درگزین با هدف اجرای قانون حفظ کاربری به چرخه تولید بازگشت.

فرهنگ زمانی افزود: ۱۸ مورد ساخت و ساز غیر مجاز با هدف اجرای قانون حفظ کاربری اراضی و باغی در زمین‌های کشاورزی شهرستان درگزین تخریب شد.

وی ادامه داد: این ساخت و ساز‌های غیرمجاز به مساحت تقریبی ۳۰۷ مترمربع بنا، ۳۸۰ متر به طول دیوارکشی،۹۰ مترمربع محوطه سازی، یک هزار و ۲۶۱ متر گودبرداری، و ۲ هزار و ۱۲۲ متر مربع فنس کشی در اراضی زراعی و باغی قروه درگزین و روستا‌های نظام آباد، پشتجین، بهکندان، کاج و جاده قدیم سایان قرار داشت.

وی ادامه داد: این ۱۸ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها (تبصره ۲ ماده ۱۰ و حکم ماده ۳) در اراضی کشاورزی به مساحت تقریبی سه هکتار و به ارزش حدود ۹ میلیارد ریال تخریب شد.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان همدان تاکید کرد: این عملیات قلع و قمع با دستور مقام قضایی و با حضور نماینده دادستان و همکاری شهرداری، نیروی انتظامی و همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان درگزین انجام شد.

وی گفت: شهروندان باید پیش از خرید هرگونه باغ به ویژه باغ‌هایی با ساخت جدید مجوز تغییر کاربری را از فروشنده درخواست کنند.

زمانی اظهار کرد: برخی افراد فریب وعده‌های دلالان را می‌خورند و با صرف هزینه‌های بالا اقدام به خرید باغ‌های تزئینی که به صورت غیرمجاز نیز در آنها ساخت و ساز شده است، می‌کنند و همین مساله باعث از دست دادن پول خود و همچنین تخریب اراضی کشاورزی مرغوب و محیط زیست می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.