سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شعار حامیان فلسطین علیه کامالا هریس

معترضان طرفدار فلسطین در گردهمایی دیترویت از کامالا هریس انتقاد کردند.

نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شامگاه چهارشنبه در دیترویت ایالت میشیگان سخنرانی کرد که همزمان نیمی از معترضان شروع به سر دادن شعار کردند: «کامالا، کامالا، نمی‌توانی پنهان شوی. ما به نسل‌کشی رای نخواهیم داد». 

ان‌بی‌سی نیوز گزارش داد که این شعار‌ها موجب ایجاد وقفه‌ای کوتاه مدت در روند سخنرانی شد. این اولین اعتراض به هریس از زمانی است که جایگزین جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا شد.

هریس در پاسخ به معترضان گفت: «من اینجا هستم، زیرا ما به دموکراسی اعتقاد داریم. صدای همه مهم است، اما من الان دارم صحبت می‌کنم.»

با ادامه اعتراض، لحن هریس شدیدتر شد و گفت: می‌دانید چیست؟ اگر می‌خواهید دونالد ترامپ پیروز شود، این را بگویید. در غیر این صورت، من به ادامه صحبت بپردازم.

کمپین «بی تعهد» از هریس می‌خواهد که موضع خود را در مورد جنگ غزه روشن کند

رهبران جنبش اعتراضی «بی تعهد» در میشیگان گفته‌اند که تا زمانی که هریس که در انتخابات ریاست‌جمهوری دموکرات‌ها جایگزین بایدن شد، موضع خود را در مورد آتش‌بس در غزه و همچنین انتقال سلاح به اسرائیل روشن نکند، از او حمایت نخواهند کرد.

پیش از این، گزارش شد که نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در واشنگتن، گفته در مورد «رنج‌ها» در غزه «سکوت نخواهد کرد».

اظهارات هریس که لحن تند و جدی داشت، منعکس کننده تغییر احتمالی رفتار آمریکا با نتانیاهو پس از ریاست جمهوری جو بایدن است.

هریس در جمع خبرنگاران در عین حال گفت که «اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند و نحوه انجام آن مهم است.» او گفت که به نتانیاهو این اطمینان را داده است که از اسرائیل حمایت خواهد کرد و خواستار پایان این جنگ شده است.

مترجم: اعظم پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.