سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار خرم آباد:

سهم شهرداری خرم آباد از درآمد‌های شهربازی «کیو» افزایش یابد

شهردار خرم آباد گفت: سهمی که در قرارداد سابق مجموعه شهربازی کیو برای شهرداری در نظر گرفته شده پایین است و این رقم باید توسط سرمایه گذار افزایش یابد.

داریوش بارانی بیرانوند اظهار کرد: تعطیلی مجموعه شهربازی کیو به عنوان یکی از کانون‌های نشاط اجتماعی شهروندان طی سالیان اخیر نارضایتی‌های مردمی بسیاری ایجاد کرده بود.

وی افزود: این مجموعه دارای برخی مشکلات حقوقی بود و سرمایه گذار قبلی در خصوص برخی تجهیزات و نوع قرارداد این مجموعه شکایاتی داشت که در مقطعی حل و فصل گردید.

وی اضافه کرد: در ابتدای دوره ششم شورای شهر، شهربازی کیو به عنوان یک فضای تفرجگاهی مجددا در اختیار مردم قرار گرفت و بعد مدتی از طرف برخی کارشناسان اقتصادی و حوزه درآمدی و مالی شهرداری موضوعاتی مبنی بر اعتراض به نوع قرارداد این مجموعه مطرح شد.

شهردار خرم آباد با اشاره به استقبال گسترده مردم از فعالیت این مجموعه عنوان کرد: درآمد‌های حاصل از فعالیت این شهربازی نیز بسیار قابل توجه بود بنابراین سهم شهرداری نیز به تبع باید از این درآمد‌ها افزایش می‌یافت.

بارانی بیرانوند با بیان اینکه شهرداری در یکی از بند‌های قرارداد قبلی شریک ۲۳ درصد درآمد حاصل از فعالیت مجموعه بوده است افزود: در یک برهه زمانی در مدیریت قبلی، این رقم به یک عدد ثابت تغییر کرده بود که تقاضا بر بازنگری این موضوع و شناور بودن این ۲۳ درصد در کل درآمد شهربازی و تعیین تکلیف تجهیزات جدید مجموعه مطرح شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سرمایه گذار برای تکمیل کامل قرارداد شهربازی در زمان مقرر به تعهدات خود عمل نکرده بود سقف زمانی قرارداد از ۱۰ به چهار سال و نیم کاهش یافته و منجر به انتظاراتی از سوی سرمایه گذار شده بود.

شهردار خرم آباد تصریح کرد: باتوجه به همین دلایل قانونی، بازنگری در میزان درآمد مجموعه، اصلاح سهم شهرداری و تعیین تکلیف دستگاه‌های جدید مجموعه مطرح شد.

بارانی بیرانوند بیان کرد: قرارداد قبلی توانست بخشی از سرانه فضای تفرجگاهی شهر خرم آباد را احیا کند، اما انتظاراتی از سوی شهرداری مطرح شده که سرمایه گذار نیز موضوع بازنگری در قرارداد را به عنوان متمم سوم پذیرفته است و امید می‌رود این قرارداد اصلاح شود.

وی همچنین در خصوص برخی اظهارات مبنی بر پرداخت ماهیانه تنها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از سوی سرمایه گذار شهربازی به شهرداری تصریح کرد: این مبلغ از سوی کانون کارشناسان دادگستری به عنوان ۲۳ درصد سهم شهرداری در نظر گرفته شده، اما اکنون رقم مناسبی با برآورد اولیه کارشناسان برای همه دستگاه‌ها تعیین شده است که به دلیل اینکه ۲ دستگاه از مجموعه بدون مجوز شهرداری نصب شده ابتدا باید تعیین تکلیف و سپس قرارداد اصلاح شود.

شهربازی کیو تنها شهربازی مجهز خرم آباد است که در مقطعی طولانی به دلیل پاره‌ای مشکلات به تعطیلی کشیده شد.

برچسب ها: شهرداری ، لرستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.