سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید تضمینی گندم در کردستان به مرز یک میلیون تن رسید

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: از ابتدای زمان برداشت گندم تاکنون ۹۸۸ هزار و ۲۲۹ تن گندم از کشاورزان استان خرید تضمینی شده که از این میزان ۹۷۲ هزار و ۷۹۴ تن در سامانه ثبت شده است.

جمال صالحی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت:  میزان خرید تضمینی گندم در کردستان تاکنون، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش نشان می‌دهد و ۸۲ درصد از براورد میزان خرید تضمینی گندم در کردستان محقق شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان اضافه کرد: شهرستان بیجار با ۲۵۳ هزار و ۸۱۰ تن، قروه با ۱۶۹ هزار و ۷۰۸ تن، دهگلان با ۱۶۹ هزار و ۲۳۰ تن و شهرستان‌های دیواندره ۱۵۷ هزار و ۱۷۷ تن بیشترین میزان خرید را ثبت کرده‌اند.

وی ادامه داد:  سقز با ۱۵۳ هزار و ۲۸۱ تن، کامیاران ۴۷ هزار و ۲۶۹ تن و سنندج ۲۴ هزار و ۷۰ تن نیز در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

صالحی آهنگ خرید روزانه گندم در استان را  ۱۹ هزار و ۹۷۵ تن اعلام کرد و گفت:  تاکنون ۲۳۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز مصرف استان به ۹ استان کشور شامل شامل تهران، البرز، اصفهان، قم، مازندران، گیلان، یزد، بوشهر ارسال شده که از این میزان ۲۰ هزار تن به صورت ریلی و ۲۱۶ تن هم از طریق زمینی حمل شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.