سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرواز‌های کارگو لازمه حمل و نقل کالای صادراتی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: راه‌اندازی پرواز کارگو از این استان فرصتی برای صادرات محصولات تولیدی به خارج کشور از طریق حمل و نقل هوایی است.

فضل‌الله رحمتی اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در زمینه صادرات محصولات تولیدی پهارمحال و بختیاری به‌ویژه محصولات غذایی به خارج از کشور بُعد مسافت و نبود ترمینال بار هوایی بود که به همت مدیران فرودگاه بین‌المللی شهرکرد و مسئولان مرتبط این مشکل رفع شد.

وی افزود: راه‌اندازی بخش کارگو فرصت مناسبی برای ارسال و صادرات کالا به کشور‌های حوزه خلیج فارس از جمله کویت، عراق و بقیه کشور‌های دیگر است.

رحمتی تصریح کرد: پیش از این محموله‌های صادراتی از طریق راه‌های زمینی به خارج از کشور ارسال می‌شُد و گاهی یک‌ماه زمان انتقال محموله به کشور مقصد از راه‌های زمینی بود که کیفیت محصولات را از بین می‌بُرد و کشور‌های هدف صادراتی از چرخه مشتریان ایران حذف می‌شد.

وی یادآور شد: با اقداماتی که در فرودگاه بین‌المللی شهرکرد انجام شد، این ترمینال هوایی حرکت و گام موثری در مسیر توسعه صادرات چهارمحال و بختیاری است و به‌ژور حتم آخرین نخواهد بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: به‌طور یقین انجام پرواز‌های کارگو این فرصت را برای صادرکنندگان فراهم می‌کند که بتوانند محصولات‌شان را از این طریق سریع‌تر، سالم‌تر و آسان‌تر صادر کنند.

رحمتی گفت: هم‌اکنون با فعال شدن بخش باری فرودگاه بین‌المللی شهرکرد فرصت صاردات کالا‌ها از شهر‌های مختلف چهارمحال و بختیاری و از طریق این فرودگاه با صرف هزینه کمتر نسبت به صادرات آنها از دیگر نقاط مانند تهران، اصفهان و یا شیراز مهیا شده است.

وی بیان داشت: هرچند این استان در گذشته به عنوان یک استان صنعتی و صادرات محور شناخته نمی‌شد، اما امروز به واسطه تحولات و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی و صادراتی دارای حدود ۳۰ محصول صادرات محور است.

رحمتی افزود: خوراک آبزیان، شیرخشک، اسکیم (پودر پایه شیر خشک نوزاد)، پودر بستنی، چربی‌های گیاهی، کاشی، سرامیک، لوله موکت، کفپوش از نمد، سیمان، کیلنکر، سنگ ساختمانی، چینی بهداشتی، ورق گالوانیزه، کابل شبکه، سیلندر گاز، محصولات فولادی و ادوات کشاورزی از جمله محصولات صادراتی چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید


وی ادمه داد: هدف صادراتی با کارت بازرگانی مبدأ استان ۴۵۰ میلیون دلار در سال‌جاری پیش‌بینی شده است که ۲۲۵ میلیون دلار آن هدف صادراتی از گمرک استان است و در سال گذشته را ۴۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار انجام شد که از این میزان ۱۵۲ میلیون دلار برابر ۳۶.۸ درصد پتروشیمی و پایه نفتی بوده است.

رحمتی افزود: از مجموع هدف‌گذاری صادراتی سال گذشته در چهارمحال و بختیاری ۱۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برابر ۲۷.۸ درصد مختص معدن و صنایع معدنی و ۱۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار برابر ۲۸.۸ درصد مربوط به صنعت است.

وی گفت: از این میزان هدف‌گذاری در سال گذشته ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار برابر ۶.۵ درصد به کشاورزی و سه میلیون و ۱۰۰ هزار دلار برابر ۷۵ صدم درصد به فرش و صنایع‌دستی اختصاص پیدا کرد.

گفتنی است؛ کارگو (Cargo) یک روش حمل بار است که از طریق آن یک یا چند کالا با هواپیمای غیرمسافربری یا تجاری جابه‌جا می‌شود، برخی دیگر کارگو را به محصولات یا کالا‌هایی اطلاق می‌کنند که با وسایل حمل و نقل مثل هواپیما، قطار، کشتی، ون از یک نقطه به نقطه دیگر برده می‌شوند.

ارسال بار هوایی از جمله خدماتی‎ است که بیشتر شرکت‌های هواپیمایی آن را انجام می‌دهند. این خدمات به شکل آماده‌سازی، بسته‌بندی، جاسازی و ارسال محموله مورد نظر بازرگانان، واردکنندگان، خرده‌فروشان، مسافران، گردشگران و بسیاری از مردم به مقصد مورد نظر آنهاست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.