سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ساخت کیت‌های هوشمند تشخیص بیماری‌های دام برای اولین بار در کشور

مدیر فروش محصول یک شرکت دانش بنیان از طراحی و تولید کیت های هوشمند تشخیص بیماری دام و ارسال اطلاعات به دامدار خبر داد.

نهال تبریزی، مدیر فروش محصول یک شرکت دانش بنیان که مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر است؛ گفت: حوزه فعالیت مجموعه ما هوشمندسازی پلتفرم‌های دامی پایش هوشمند کارخانه هوشمند و اجزای هوشمند آن است. یکی از محصولات شرکت، سنسور‌هایی است که توسط دام بلعیده می‌شوند و به شکمبه آن چسبیده و از داخل بدن دام بدون هیچ آسیبی اطلاعاتی درباره دما، بارداری، وجود آب و هضم خوراک از طریق مودم طراحی شده به دامدار ارائه می‌شود.

او افزود: طول این دستگاه ۵ سانت بوده که مطابق با فضای شکمبه دام ساخته شده است. میکرو کیت‌های تزریقی، از دیگر محصولات شرکت بوده که به عنوان هویت شناسی استفاده می‌شود و تمام شجره دام را ذخیره و از طریق گان خشاب‌دار به زیر پوست دام تزریق شده و اطلاعاتی مانند ژنتیک، تشخیص بیماری، توزیع روزانه شیر و وزن روزانه دام را نشان می‌دهد.

مدیر فروش محصول این شرکت دانش بنیان با اشاره به محصول مشابه خارجی اظهار کرد: عمر استفاده از این کیت‌ها ۵ سال است و نمونه داخلی ندارد و از نظر کیفیت با نمونه خارجی برابری کرده، اما از نظر قیمت پایین‌تر از مشابه آن است. 

تبریزی در پایان تصریح کرد: در نمونه‌های قبلی و هویت گذاری‌های معمولی، اطلاعات به صورت دستی وارد می‌شوند؛ اما نمونه ساخته شده شرکت ما به دلیل این که ثبت اطلاعات به صورت الکترونیکی است مادام العمر هستند و برای همیشه از آنها نگهداری می‌کنند. با این کیت گونه‌های اصیل را نیز می‌توان تشخیص داد. میکروکیت‌های تزریقی این مجموعه در سال ۱۳۹۸ عنوان دانش بنیان را به خود اختصاص داده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.