سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رتبه چهارم آذربایجان‌غربی در تولید گوشت قرمز در کشور

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: این استان با تولید سالانه بیش از ۵۷ هزار تن گوشت قرمز در کشور رتبه چهارم را دارد.

پرویز بستانچی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: این استان با تولید سالانه بیش از ۵۷ هزار تن گوشت قرمز معادل ۶ درصد از تولید کشور در جایگاه چهارم تولید این محصول در کشور قرار گرفته است.

وی افزود: بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار رأس دام سبک که شامل ۱۰ درصد دام کشور است، در استان وجو دارد و از این لحاظ هم آذربایجان‌غربی رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

بستانچی اضافه کرد: آذربایجان‌غربی در ردیف استان‌های ارسال کننده دام به سایر نقاط کشور قرار دارد بطوریکه در یکسال گذشته بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار رأس دام زنده از این استان به تهران و سایر استان‌های کشور صادر شده است.

وی ادامه داد: در زمینه تأمین گوشت قرمز بطور میانگین روزانه ۵۷ تن لاشه گرم دام سنگین و سبک تولید و روانه بازار مصرف استان می‌شود.

بستانچی همچنین از فعالیت ۷۶۰ واحد مرغداری در استان خبر داد و گفت: تمامی حلقه‌های صنعت گوشت مرغ شامل مزارع مرغ اجداد، مرغ مادر گوشتی، کشتارگاه تمام اتومکاتیک، کارخانجات جوجه‌کشی و خوراک دام در استان تکمیل شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.