سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار سیستان وبلوچستان:

خبرنگاران فرماندهان جهاد تبیین هستند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رسالت و کار خبرنگار بسیار سنگین بوده و وظیفه بزرگی را بر عهده دارند، از این جهت فرماندهان جهاد تبیین هستند.

محمد کرمی در نشست گرامیداشت روز خبرنگار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار گفت: امروز در غزه، خبرنگاران با همه سختی‌ها و شرایط پای کار هستند و وقایع را برای همگان به صورت‌های مختلف به نمایش می‌گذارند.
وی ادامه داد: خبرنگاران در تمامی دوران‌ها در بخش سازندگی کشور در بخش‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نقش بسیار مهمی دارند که امید داریم با همت و روحیه خوب و جهادی این قشر از جامعه، این روند فعالیت‌ها تداوم یابد.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی مخاطبان رسانه در سیستان وبلوچستان، بیان کرد: شرایط این استان در بخش‌های مختلف بسیار خوب بوده، مساله اقتصاد در جامعه امروز نکته بسیار مهمی است؛ اما اگر به فرهنگ، آن طور که باید رسیدگی شود موضوعات و مسایل اقتصادی نیز حل خواهند شد.
وی با تشریح برخی اقدامات انجام شده در سال‌های گذشته در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حوزه آموزش و پرورش برای مهارت آموزی و موضوعات علمی دانش آموزان تلاش‌های بسیاری انجام شده چرا که اصل راهبردی نظام، آموزش و پرورش بوده و در این زمینه باید به خبرنگاران نوجوان نیز توجه ویژه‌ای شود.
کرمی افزود: در حوزه اقتصاد دیجیتال نیز در سال گذشته، ۱۰ هزار دانش آموز آموزش لازم را فراگرفته، در این حوزه امروز، در پارک علم و فناوری مشغول شده و درآمدزایی دارند.
وی ادامه داد: در حوزه دانشگاه، تلاش شده تا دانشجویان مهارت محور شوند، محتوا‌ها و رسته‌های دانشگاهی در زمینه علم باید متناسب با نیاز جامعه، رشته‌ها بروز رسانی شوند.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: دانشجویان در حوزه اقتصادی بویژه بخش معدن باید پای کار آمده و فعالیت کنند و در این حوزه، هسته‌های فناور در دانشگاه‌ها به سرعت شکل گرفته در پارک علم و فناوری نیز هسته‌های تولید در دستور کار قرار گیرند.
کرمی گفت: در حوزه کشاورزی، با اقدامات و تسهیلات ارائه شده، ایجاد حدود ۲۰۰ هزار هکتار باغ موز در دستور کار قرار گرفته که یک‌هزار و ۲۰۰ نفر اشتغالزایی به دنبال دارد، این اقدام، در سیستان و بلوچستان تولید ثروت می‌کند.
وی خاطر نشان کرد: امروز در حوزه کشاورزی، اقدامات زیادی در دستور کار قرار گرفته که علاوه بر اشتغالزایی، ایجاد ثروت کرده است.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در حوزه اقتصاد دریا نیز اقدامات بی‌نظیری در استان انجام شده به طوری که تنها در سواحل این خطه پهناور از کشور، ۱۷ گونه خیار دریایی و انواع جلبک وجود دارد که در داروسازی و سایر موارد از آنها استفاده می‌شوند.
وی گفت: رونق گردشگری، بارگیری کشتی‌های پهن پیکر، دامداری، شیلات، پرورش ماهی در قفس، پرورش میگو از جمله اقداماتی هستند که در حوزه اقتصادی دریایی سیستان و بلوچستان بر روی آنها کار شده و زمینه سرمایه‌گذاری در این استان وجود دارد.
کرمی ادامه داد: سیستان و بلوچستان با توجه به ظرفیت‌های موجود بویژه مرز‌های آبی و خشکی، باید هاب دام در کل کشور شود.
وی با اشاره به حوزه معادن، تصریح کرد: معدن جانجا سه هزار نفر نیرو نیاز دارد که باید آموزش ببینند، کارخانه طلای تفتان نیز نیرو‌های آن آموزش‌های لازم را در استان فراگرفته و مشغول به کار هستند، همچنین اقداماتی که برای معدن منیزیت در استان انجام شده، در خاورمیانه بی‌نظیر بوده، در این بخش کارخانه سیاه جنگل نمونه دیگری هست که حفاری آن شروع شده و همچون کارخانه طلای بزمان و مس در دست پیگیری قرار دارد که این اقدامات تولید اشتغال پایدار و ثروت در استان می‌کند.
نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان با اشاره به حوزه تجارت استان، گفت: در این بخش با حضور کشور‌هایی به مثل چین با حضور کشور‌هایی پاکستان و افغانستان نشست مشترکی داشتیم و برنامه‌های خوبی در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه اقداماتی در زمینه مناطق آزاد تجاری سیستان و بلوچستان پیگیری شده و دنبال می‌شود، خاطر نشان کرد: با پیگیری صورت گرفته و با اولویت تامین معیشت مرزنشینان بویژه در سیستان برنامه‌هایی در دست پیگیری است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.