سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون سازمان راهداری کشور خبر داد؛

آمادگی ۹۵ هزار راننده برای خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی

شهرکی گفت:۲۵۰۸ شرکت حمل و نقل و ۹۵ هزار راننده در خطوط اربعینی و ارائه خدمات تابستانی در کشور آماده شده‌اند.

حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل و نقل سازمان راهداری امروز، ۱۷ مردادماه با حضور در مرز چذابه در جمع حبرنگاران اظهار کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در بحث اربعین چندین مسئولیت در مرزها بر عهده دارد که تامین حمل و نقل عمومی جدی‌ترین مسئولیت ما است و بر اساس تجربیات سال‌های گذشته تقریبا ۲۵ تا ۳۰ درصد زائرین از سیستم حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند که باید امکانات لازم برای آن‌ها فراهم شود. برآوردها نشان می‌دهد که امسال شاهد رشد ۱۰ درصدی خواهیم بود.

وی افزود: در این زمینه تمامی ظرفیت حمل و نقل عمومی‌ که ناشی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، پای کار آمده است. به این ترتیب که ۲۵۰۸ شرکت حمل و نقل و ۹۵ هزار راننده در خطوط اربعینی و ارائه خدمات تابستانی در کشور آماده شده‌اند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ادامه داد: با توجه به تصمیماتی که در ستاد اربعین کشور گرفته شده است، چندین مجموعه باید با ما همکاری داشته باشند. ناوگان در اختیار دستگاه‌های دولتی و سه هزار اتوبوس، سرویس ایاب ذهاب سازمان‌ها و ‌شرکت‌ها باید پای کار بیایند. علاوه بر آن تلاش شده با تامین زیرساخت‌های لازم زائرین با خودروی شخصی خود بیایند تا کمتر اذیت شوند به ویژه برای ایام برگشت از زیارت باید همکاری را در دستور کار خود قرار دهند.

شهرکی ثانوی اضافه کرد: برای تامین زیرساخت‌ پایانه‌های مرزی مانند سرویس‌های بهداشتی، سایبان‌ها، امکانات رفاهی و راه‌های منتهی به پایانه‌ها تا کنون ۲.۴ همت هزینه شده است، علاوه بر آن با توجه به اهمیت خدمات بین راهی، نزدیک ۱۱۰۰ مجتمع خدمات رفاهی برای خدمت‌رسانی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی آماده شده‌اند.

  وی تاکید کرد: مرکز مدیریت راه در سازمان زیرساخت‌های مربوط به حمل‌ونقل هوشمند را پشتیبانی می‌کند و دوربین‌های نظارت تصویری و کنترل سرعت، تردد شمار و سایر تجهیزات لازم فراهم شده است و در تمامی مرزها سالن پایش ایجاد شده است. بنابراین همکاران می‌توانند با استقرار در این سالن‌ها نظارت قوی‌تری داشته باشند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه برای تردد ایمن زائرین در جاده‌ها، پویش راه نجات با محوریت خستگی و خواب‌ آلودگی در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: در مرز چذابه با اقداماتی که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان انجام داد ۸۰ درصد ظرفیت گیت‌ها افزایش یافته و همه‌ آن‌ها به دستگاه‌های بارکدخوان و پاسپورت خوان مجهزه شده‌اند تا خروج و ورود زائرین تسهیل شود. علاوه بر آن سالن‌های زائرین ایرانی و خارجی جدا و سیستم‌های سرمایشی کافی در آن‌ها دیده شده است. همچنین ۴۰ درصد ظرفیت سایبان‌های ثابت نیز افزایش یافته است و تلاش می‌کنیم میزان سایبان‌های سیار هر سال کاهش یابد.

شهرکی ثانونی با اشاره به استقرار دو سقاخانه برای تامین آب سرد در مرز چذابه، عنوان کرد: زیرساخت‌های لازم برای پارکینگ خودروها افزایش پیدا کرده و علاوه بر آن برای ایجاد امکانات رفاهی جهت رانندگان عمومی خوابگاه و سرویس‌ بهداشتی فراهم شده است. برای رانندگان خانم نیز با استقرار کانکس خوابگاه موقت تدارک دیده می‌شود. همه‌ این امکانات با برنامه‌ریزی و همراهی مردم ایجاد شده است.

وی گفت: برای تسهیل در فرایند برگشت، زائرین از هر مرزی خارج می‌شوند از همان مرز نیز وارد کشور می‌شوند. سال‌های گذشته در پایانه‌ها میزهای پاسخگویی مستقر کردیم امسال نیز این امر صورت می‌گیرد و اگر تخلفی صورت گیرد زائران از طریق سامانه‌های ۱۴۱ و راوی می‌توانند اطلاع‌رسانی و پیگیری کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.