سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد اردهال کاشان میزبان «بزرگترین سفره جهانی حضرت رقیه (س)» می‌شود

ویژه‌برنامه «بزرگترین سفره جهانی حضرت رقیه (س)» همزمان با سراسر کشور، شامگاه ۱۹ مرداد در حرم حضرت علی بن باقر (ع) مشهد اردهال برگزار می‌شود.

دبیر مجمع جهانی خادمان حضرت رقیه (س) در کاشان گفت: دبیران این مراسم در سطح شهرستان‌ها و استان‌های گوناگون، ویژه‌برنامه سفره حضرت رقیه (س) را مدیریت و اجرا می‌کنند که من از بدو راه‌اندازی مراسم، مسئولیت اجرای آن را در استان مرکزی و کاشان عهده‌دار بوده‌ام.


یاسین علوی افزود: مجمع جهانی حضرت رقیه (س) حدود هشت سال است که در سطح کشور ویژه‌برنامه سفره حضرت رقیه (س) را برگزار می‌کند که ما نخست آن را در امامزاده عبدالله (ع) استان مرکزی اجرا کردیم و سپس به امامزاده‌های دلیجان و در مرحله بعد به امامزاده آقا علی عباس (ع) بادرود انتقال دادیم و هم‌اکنون سه سال است که در مشهد اردهال برگزار می‌شود. 

دبیر مجمع جهانی خادمان حضرت رقیه (س) در کاشان هدف از اجرای این ویژه‌برنامه در مشهد اردهال را شناساندن بیش از پیش سلطان علی بن باقر (ع) در جایگاه امامزاده‌ای لازم‌التعظیم و انتقال اندیشه‌های حسینی و فاطمی به نسل جدید بیان کرد.

او با بیان اینکه آمار‌ها نشان می‌دهد حدود ۵٠٠ نقطه در ایران و کشور‌های گوناگون این ویژه‌برنامه را اجرا می‌کنند، افزود: نکته جالب توجه اینکه سفره حضرت رقیه (س) چند سالی است در مدینه هم برگزار می‌شود. با توجه به اینکه در عربستان سعودی با اندیشه تکفیری روبرو هستیم، تصور بر این بود که این برنامه در آنجا قابلیت اجرا نداشته باشد؛ اما به لطف اهل بیت (ع) این اتفاق افتاد.

علوی با بیان اینکه ویژه‌برنامه سفره حضرت رقیه در شب شهادت آن حضرت به‌طور همزمان در نقاط گوناگون کشور از جمله مشهد مقدس، شیراز، اصفهان، قم، تهران، سیستان و بلوچستان، قشم، بوشهر و... اجرا می‌شود، توضیح داد: ما در این ویژه‌برنامه از منبری‌ها، سخنرانان، مداحان، قاریان و مجریان کشوری استفاده می‌کنیم. در مشهد اردهال برنامه مجمع با اجرای احمد علوی، شاعر اهل بیت (ع) و مجری، قرائت قرآن قاری بین‌المللی، اصغر قدیری، سخنرانی حجت‌الاسلام عصیری و مداحی آقای حکیمی همراه با اجرای گروه نمایشی «ماه خرابه‌نشین» از استان قم برگزار خواهد شد.

او با اشاره به شعار کشوری این ویژه‌برنامه با عنوان «آزادگان عالم در خیمه حسین‌اند» و اولویت موضوع حجاب در ابلاغیه‌های سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد عفاف و حجاب گفت: سعی بر این است که در ویژه‌برنامه سفره حضرت رقیه (س)، موضوع حجاب و عفاف فاطمی برای دختران مطرح شود. همچنین موکبی فرهنگی نیز از سوی حرم راه‌اندازی و در ادامه مراسم، تعلقات و ملزومات حجاب به دختران اهدا خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.