سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت بیش از ۱۶ هزار تن میوه‌ هسته‌دار در میاندوآب

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب پیش‌بینی کرد که امسال بیش از ۱۶ هزار تن انواع میوه‌های هسته‌دار از باغ‌های این شهرستان برداشت شود.

رضا مقدم مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال در مجموع حدود ۱۶ هزار و ۴۴۷ تن انواع میوه‌های هسته‌دار از باغ‌های این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی اضافه کرد: شهرستان میاندوآب ۸ هزار هکتار باغ دارد و با تولید سالانه بیش از ۱۱۱ هزار تن انواع محصولات باغی، رتبه سوم استانی را در این خصوص به خود اختصاص داده است.

مقدم با بیان اینکه هزار و ۴۸۱ هکتار از باغ‌های این شهرستان به درختان میوه هسته‌دار شامل هلو، شلیل، آلو، زردآلو، شفتالو، گیلاس و آلبالو اختصاص دارد، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از هشت هزار و ۴۳۶ تن هلو از باغ‌های این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی گفت: علاوه بر درختان هلو، عمده‌ترین میوه‌های هسته دار باغ‌های شهرستان میاندوآب به درختان آلو به مساحت ۶۱۷ هکتار با تولید بیش از شش هزار و ۷۸۷ تن محصول و شلیل به مساحت ۹۳ هکتار با تولید بیش از هزار تن محصول اختصاص دارد.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب با بیان اینکه میوه‌های هسته دار تولیدی در این شهرستان از کیفیت بالایی برخوردار است، اضافه کرد: ۲۵ درصد از میوه‌های هسته دار تولیدی در میاندوآب در سردخانه‌های این شهرستان ذخیره‌سازی، ۱۵ درصد بصورت میوه خشک، چیپس، لواشک و مابقی نیز بصورت تازه‌خوری به بازار مصرف عرضه می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.