سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هیچگونه کمبود شیرخشک در استان همدان نداریم

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: شیرخشک مورد نیاز نوزادان و شیرخوار‌ها به اندازه کافی بین داروخانه‌های این استان توزیع شده است و در این باره هیچگونه کمبودی نداریم.

دکتر قدرت الله رستمی گفت: همه داروخانه‌ها امکان عرضه و فروش شیر خشک‌های معمولی را دارند مگر اینکه داروخانه‌ای متقاضی عرضه آن نباشد.

او گفت: پس از تخصیص سهمیه شیرخشک استان، به همه داروخانه‌ها بر اساس سهمیه شیرخشک تعلق می‌گیرد البته در برخی داروخانه‌ها به علت افزایش مراجعه مردم شیرخشک زودتر تمام می‌شود که این به معنای کمبود نیست.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: شیرخشک‌های رژیمی نیز با تجویز پزشک در اختصاص متقاضی قرار می‌گیرد و یکسری شیرخشک‌ها هم با تشخیص پزشک معالج برای بیمار‌های ژنتیکی استفاده می‌شود.

رستمی گفت: این قبیل شیرخشک‌ها پس از تجویز پزشک و ثبت نام متقاضی در سامانه، پس از تایید، از تهران توسط پست به در خانه متقاضی ارسال می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: شیرخشک‌های نوع یک، ۲ و سه با برند‌های مختلف در داروخانه‌ها موجود است و نوع یک برای نوزادان خردسال، نوع ۲ برای نوزدان که کمی سن آنها از گروه یک بیشتر است و نوع سه برای نوزادانی که در آخرین ماه‌های شیرخوارگی قرار دارند و کم کم به خوردن غذا روی آوردند، استفاده می‌شود.

رستمی ادامه داد: در صورت کمیاب شدن شیر خشک نوع سه می‌توان از شیر خشک نوع ۲ مشروط به کم زون نبودن نوزاد، استفاده کرد در غیراینصورت شیرخشک نوع سه با دیگر برند‌ها را می‌توان به نوزاد داد.

رستمی افزود: برند آپتامیل اکنون در داروخانه‌های استان برای تمام رده‌ای سنی کودکان موجود است با این وجود حتی در صورت کمبود یک برند خاص به راحتی می‌توان آن را با سایر برند‌های مشابه جایگزین کرد.

وی اضافه کرد: از طرفی مصرف انواع شیرخشک‌های غیررژیمی (رگولار) اطفال با نام‌های تجاری مختلف برای عموم شیرخواران سالم، مجاز است.

برچسب ها: علوم پزشکی ، شیر خشک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.