سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرکت‌های نظامی آمریکا عجله‌ای برای همکاری با اوکراین ندارند

به نوشته یک پرتال نظامی، شرکت‌های تسلیحاتی آمریکا از فساد در اوکراین می‌ترسند و عجله‌ای برای همکاری ندارند.

پرتال دیفنس وان به نقل از نماینده وزارت امور خارجه آمریکا گزارش داد که سازندگان تسلیحات آمریکایی ضمن ابراز نگرانی درباره فساد مالی در اوکراین، سود اقتصادی بلندمدت تجارت در این کشور را زیر سوال می‌برند و برای امضای قرارداد عجله ندارند.

این نشریه نظامی نوشت: چند شرکت تسلیحاتی آمریکایی در حال بررسی تولید مشترک در داخل اوکراین هستند، اما سوالاتی در مورد ایمنی تجارت در یک منطقه جنگی، تداوم فساد و پتانسیل اقتصادی درازمدت باقی مانده است. پنتاگون بر پیمانکاران نظامی آمریکایی فشار می‌آورد تا همکاری با آن را گسترش دهند. با این حال، شرکت‌های آمریکایی کندتر از شرکت‌های اروپایی قرارداد امضا می‌کنند.

به گفته این منبع، شرکت‌های آمریکایی در تلاش هستند تا ارزیابی کنند که «کدام بازار‌های محلی و منطقه‌ای می‌توانند از جنگ جان سالم به در ببرند، زیرا راه‌اندازی خط تولید جدید سال‌ها طول می‌کشد».

نماینده وزارت خارجه آمریکا توضیح داد: «باید یک توجیه اقتصادی برای کاری که آنها می‌توانند انجام دهند وجود داشته باشد، بنابراین ممکن است ارزش آن را داشته باشد که با تعمیر و نگهداری تجهیزات به صورت تعمیرات نقطه‌ای یا تعمیرات اساسی، تولید قطعات یدکی شروع کنیم، قبل از اینکه به سمت تولید پیچیده‌تر برویم.»

وی با بیان اینکه هدف دولت آمریکا افزایش تعداد شرکت‌های هماهنگ با اوکراین است، اضافه کرد: تیمی برای حمایت از معاملات با کی یف وجود دارد که وظیفه آن نظارت بر چنین توافقاتی است.

پیش از این، سرهنگ بازنشسته داگلاس مک گرگور، مشاور سابق وزیر دفاع در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، گفته بود که طی بیست سال گذشته، یک سیاست خارجی تهاجمی به خود ایالات متحده آسیب رسانده است.

مترجم: اعظم پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.