سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲ هزار میلیارد ریال برای توسعه مسیر‌های منتهی به مرز تمرچین هزینه شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار ویژه طی امسال برای بهسازی، ایمن‌سازی و توسعه مسیر‌های منتهی به مرز تمرچین به عنوان محل عبور زائران اباعبدالله الحسین (ع) به سمت عتبات عالیات هزینه شده است.

ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: با ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار علاوه بر روکش آسفالت در طول ۲۵ کیلومتر از مسیر‌های منتهی به مرز تمرچین پیرانشهر، در ۳۲ کیلومتر از مسیر نیوجرسی نصب شده و هزار و ۵۰۰ کیلومتر هم خط کشی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در مسیر‌های منتهی به مرز تمرچین پیرانشهر تابلو‌هایی برای اطلاع زوار در خصوص مسیر‌ها نصب شده است تا مشکلی برای زوار در جاده‌های منتهی به این مرز به وجود نیاید.

دست‌نشان ادامه داد: نصب ۳۸ گیت برای عبور راحت زوار اباعبدالله الحسین (ع) از مرز تمرچین به سمت عراق و احداث ۷۳ چشمه سرویس بهداشتی از جمله دیگر اقداماتی است که در این خصوص صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: ۲۲ برج روشنایی نیز در مرز تمرچین ایجاد شده تا در زمان شب، مشکلی در خصوص عبور از مرز وجود نداشته باشد.

دست‌نشان گفت: امسال با توجه به افزایش دمای هوا، پایانه تمرچین بهترین مرز برای مشرف شدن به عتبات عالیات در ایام اربعین است که همه مقدمات این امر را نیز فراهم کرده ایم.

چهارم شهریور امسال اربعین اباعبدالله الحسین (ع) است که در روز‌های منتهی به آن، زوار اباعبدالله الحسین (ع) برای حضور در پیاده روی میلیونی اربعین به عتبات عالیات مشرف می‌شوند.

مرز تمرچین در جنوب آذربایجان‌غربی یکی از مرز‌های ششگانه مشرف شدن به عتبات عالیات به شمار می‌رود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.