سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده هنگ مرزی تایباد:

مرز خراسان رضوی با افغانستان، جزء امن‌ترین مرزهای کشور است

فرمانده هنگ مرزی تایباد گفت: مرز مشترک خراسان رضوی با افغانستان در شرق کشور، جزء امن‌ترین مرزهای جمهوری اسلامی ایران است.

سرهنگ محمد محمودی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: خراسان رضوی ۲۹۷ کیلومتر مرز مشترک با کشور دوست و همسایه افغانستان دارد که این نوار مرزی، جز امن‌ترین مرز‌های جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: این راستای مرزی در شرق کشور، از دهانه ذوالفقار در مرز سه‌جانبه ایران، افغانستان و ترکمنستان تا ابتدای استان خراسان جنوبی ادامه دارد که شامل ۴ شهرستان صالح‌آباد، تربت جام، تایباد و خواف در خاک ایران می‌شود و تحت حفاظت هنگ مرزی تایباد می‌باشد.

فرمانده هنگ مرزی تایباد ادامه داد: این هنگ مرزی به‌واسطه قرارگرفتن پایانه مرزی دوغارون و راه‌آهن خواف-هرات در نوار مرزی خراسان رضوی و افغانستان، از حساس‌ترین و مجهزترین مقر‌های مرزبانی فراجا است.

سرهنگ محمودی بیان کرد: با همکاری و تعامل سازنده میان مرزنشینان غیور و مرزبانان، خوشبختانه امنیت پایداری در مرز‌های شرق کشور وجود دارد.

این مقام مرزبانی تصریح کرد: ماهیت مرز یک فرصت ارزشمند برای اقتصاد و اشتغال است و تصویب منطقه آزاد تجاری-صنعتی دوغارون می‌تواند باعث رونق مرز دوغارون و افزایش مراودات ایران و افغانستان شود.

فرمانده هنگ مرزی تایباد خاطرنشان کرد: هنگ مرزی تایباد از ابتدای استقرار تاکنون ۱۸۵ شهید مرزبان تقدیم میهن کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.