سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهبرد توسعه صنعتی استان یزد در سند یزدنوین بر صنایع پیشرفته و کم آبخواه

استانداریزد گفت: راهبرد توسعه صنعتی استان در سند یزدنوین بر صنایع پیشرفته، کم آبخواه، سبز و محیط زیستی استوار است و با فناوری‌های روز، پرورش و فرآوری داده تا به محیط زیست لطمه نزنیم.

مهران فاطمی استانداریزد با اشاره به برگزاری ستاد اقتصاد مقاومتی در روز‌های چهارشنبه هر هفته گفت: جلسه امروز دو دستور کار داشت که یکی مساله فاضلاب استان و استحصال آب فاضلاب برای توسعه سرمایه گذاری‌های جدید است.

 وی افزود: اتفاقات خوبی در این زمینه راه افتاده و یک شرکتی در آینده‌ای نزدیک شکل خواهد گرفت تا باقیمانده فاضلاب و پساب حاصل از آن را در قالب سرمایه گذاری استانی داشته باشیم که به زودی جنبه علمیاتی پیدا می‌کند.

استاندار اظهار داشت: بر اساس قانون برنامه هفتم باید آب کیفی از بخش صنعت گرفته شود و از محل پساب و آب‌های نامتعارف توسعه صنعتی شکل بگیرد که ما موظف به اجرای این قانون هستیم.

وی بررسی مشکلات کاشی و سرامیک را دستور کار دیگر این نشست عنوان کرد و ادامه داد: ۵۰ درصد کاشی و سرامیک کشور در استان یزد تولید می‌شود و اگر چالش‌های آن را مدیریت نکنیم، این صنعت با مشکل مواجه خواهد شد.

فاطمی از صادرات، مالیات، تخصیص ارز، مواد اولیه و رفع تعهدات ارزی به عنوان بخشی از این مشکلات یاد کرد و گفت: قرار شد این مشکلات در یک کارگروه فرعی بررسی شده و آنچه در استان قابل حل است را به سرانجام برسانیم و آنچه جنبه ملی دارد را در وزارتخانه پیگیری کنیم.

وی درباره مشکلات به وجود آمده برای صنایع در پی قطع برق تصریح کرد: ناترازی انرژی یک مساله ملی است و دیسپاچینگ هم به صورت ملی عمل می‌کند و در سایر استان‌ها نیز این اتفاق رخ داده است.

استاندار افزود: ما باید به سمت نیروگاه‌های خودتامین و انرژی خورشیدی برویم. در صورتی که واحد‌ها به این سمت بروند از مدیریت بار معاف شده و دچار کاهش و قطعی و خاموشی نمی‌شود.

 فاطمی با اشاره به اقدامات انجام گرفته بدین منظور خاطرنشان ساخت: برای ۲ هزار مگاوات برنامه ریزی کردیم و امیدواریم در آینده شاهد حل این مشکل به صورت اساسی باشیم. مساله بهره وری و اینکه به سمت فناوری‌هایی برویم که مصرف آب و گاز و برق را کاهش دهد نیز جزئی از اقداماتی است که در راستای آن تلاش می‌شود. وی درباره برخی تقابل‌ها میان صنعت و محیط زیست، گفت: باید تعاملی میان صنعت و محیط زیست برقرار شود که حلقه وصل میان آنها فناوری است و با فناوری‌های روز می‌توانیم هم توسعه صنعتی را متناسب با مزیت‌ها داشته باشیم و هم محیط زیست را حفظ کنیم.

استاندار ادامه داد: راهبرد توسعه صنعتی استان در سند یزدنوین بر صنایع پیشرفته، کم آبخواه، سبز و محیط زیستی استوار است و از سوی دیگر باید مزیت‌های استان را هم با فناوری‌های روز، پرورش و فرآوری داده تا به محیط زیست لطمه نزنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.