سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگترین کشت فراساحلی هرمزگان در پایین دست سد جگین است

بزرگترین مزرعه نخلستان مجول در پایین دست سد جگین جاسک و در دشت پلپلک بشاگرد در حال اجراست.

عباس مویدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان در حاشیه  بازدید از دشت پلپک بشاگرد گفت: طرح های مربوط به بخش کشاورزی استان از مهم‌ترین طرح های منطقه است که می تواند در جهش اقتصاد، رونق و محرومیت‌زدایی نقش قابل توجهی ایفا کند.

و در این خصوص تمرکز بخش کشاورزی هرمزگان بر افزایش بهره وری است.

مویدی گفت:نخل مجول از اقلام تجاری درجه یک دنیا است و بر این حوزه تمرکز کرده‌ایم و تا سه سال آینده نهال‌های تولیدی در اختیار متقاضیان قرار داده می شود.

وی به برنامه ریزی در سه حوزه دریا، ساحل و فراساحل اشاره کرد و گفت: در بخش دریایی برای حفظ منابع، توسعه پرورش ماهی در قفس مد نظر است؛ البته بر بازسازی ذخایر هم تمرکز شده که در جاسک مصوب شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به اینکه ذخایر دریایی در حال تقویت است، گفت: پروژه‌های حفظ ذخایر،پیشرفت فیزیکی 40 تا 50 درصدی دارند و همچنین حوزه ساحلی،آبزی‌پروری مورد توجه است. 

وی در ادامه ضمن تاکید بر غذای سالم، فشار تامین امنیت غذایی از گوشت سفید و قرمز تصریح کرد: بیش از 6 هزار هکتار برای پرورش میگو تخصیص پیدا کرده است. 

مویدی خاطرنشان کرد: در بخش فراساحل با داشتن محصولات گرمسیری، نیمه گرمسیری و حتی سردسیری، نهال کاری، افزایش بهره‌وری و استفاده از سد جگین مدنظر است؛ همچنین در مجموع برای سرمایه‌گذاری کلان و هم برای اراضی خرده مالک برنامه‌ریزی شده است.

مویدی گفت: به جای تمرکز به افزایش سطح زیر کشت، افزایش بهره‌وری مد نظر است و با همین هدف بذرها متناسب با اقلیم کشور و استان اصلاح شده‌اند به طوری که با 17 هزار سطح زیر کشت گندم توانستیم به 70 هزار تن محصول برسیم؛ البته در صورت عدم خسارت به زمین‌ها این میزان بیشتر هم می‌شد.

وی گفت: در مناطقی که منابع آبی کمتری داریم، توسعه صنایع و مرغداری‌ها مدنظر قرار گرفته و همچنین بر تولید علوفه‌ها در زمین‌های شور تمرکز شده تا بتوانیم در کنار سواحل با استفاده از شیرین سازی آب دریا تولید علوفه داشته باشیم، مطالعاتی هم برای استفاده از آب دریا بدون شیرین سازی برای کشت درحال انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان در پایان بیان کرد: برای استفاده از سد جگین و همچنین برای حفظ 700 هکتار جنگل هم مطالعاتی درحال انجام است.

برچسب ها: دشت ، هرمزگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.