سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات بیش از یک میلیون تن کالا از گمرک آذربایجان شرقی

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی گفت: در چهار ماهه نخست امسال یک میلیون و ۳۱۷ هزار تن کالا به ارزش ۶۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار به خارج از کشور صادر شد.

 نامدار گفت: در چهار ماهه نخست امسال یک میلیون و ۳۱۷ هزار تن کالای صادراتی از طریق گمرکات تبریز، سهلان، جلفا، نوردوز، بناب و مراغه صادر شد که از نظر ارزش ۳۷ درصد و از نظر وزن به میزان ۵۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

وی گفت: عمده اقلام صادرات قطعی گمرکات استان در این مدت چدن، آهن و فولاد، محصولات پتروشیمی و مصنوعات پلاستیکی، سوخت‌های معدنی و روغن‌های معدنی، میوه‌های خوراکی پوست مرکبات یا خربزه و مس و مصنوعات مس بود و به کشور‌های ترکیه، ارمنستان، عراق، گرجستان و آذربایجان صادر شد.

ناظر گمرکات استان آذربایجان شرقی به عملکرد واردات قطعی کالا از این گمرکات نیز اشاره کرد و گفت: در چهار ماهه نخست امسال ۱۸۰ هزار تن کالا به ارزش ۵۵۸ میلیون و ۲۵۳ هزار دلار از طریق گمرکات تبریز، سهلان، جلفا و نوردوز وارد کشور شد که به لحاظ ارزش ۲۱ درصد و از نظر وزن ۲۹ درصد افزایش یافت.

نامدار افزود: عمده اقلام وارداتی به استان در این مدت شامل وسایل نقلیه زمینی و اجزا و قطعات، گوشت، ماشین آلات و وسایل مکانیکی، توتون و تنباکو و چوب و اشیای چوبی و برخی اقلام مجاز دیگر بود که از کشور‌های ترکیه، امارات متحده عربی، چین، آلمان و ژاپن وارد شد.

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی به درآمد وصولی گمرکات استان هم اشاره کرد و گفت: درآمد وصولی گمرکات استان در این مدت ۲۱ هزار و ۴۹۳ میلیارد ریال است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به انجام تشریفات گمرکی در حوزه مسافری از طریق گمرکات استان ادامه داد: در این مدت ۱۷۸ هزار و ۶۹۳ مسافر ورودی و ۱۷۷ هزار و ۴۰۸ مسافر خروجی از گمرکات استان خدمات تشریفات مسافری دریافت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل در ورود مسافر ۱۷ درصد و در خروج مسافر ۲۰ درصد افزایش یافت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.