سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی ۴۰۰ غرفه صنایع دستی کشور در اردبیل

استاندار اردبیل گفت: نمایشگاه صنایع دستی و هنر‌های سنتی با حضور استان‌های کشور و در ۴۰۰ غرفه در اردبیل گشایش یافت.

سید حامد عاملی به تنوع تولید محصولات صنایع دستی به همت هنرمندان و صنعتگران اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه ۲۵۰ غرفه برای عرضه محصولات روستاییان و ۱۵۰ غرفه نیز ویژه صنایع دستی آنها در نظر گرفته شده تا بتوانند هنر‌های خلاق و نوپدید خود را در معرض دید و نمایش بگذارند.
استاندار اردبیل افزود: در این نمایشگاه هنرمندان و صنعتگران ۳۱ استان کشور انواع صنایع دستی خود را از قلم‌زنی و صنایع فلزی گرفته تا ورنی، گلیم و جاجیم به نمایش گذاشتند تا علاقه‌مندان بتوانند با این گنجینه عظیم و غنی هنرمندانه ایرانیان بیشتر آشنا شوند.
به گفته او، در این نمایشگاه میراث عظیم و غنی صنایع دستی و هنر‌های اصیل ایرانیان به ویژه زنان ساکن در مناطق روستایی و عشایری در معرض دید گذاشته شده تا ما بتوانیم در حوزه صنایع دستی و تولیدات این عرصه گنجینه‌های عظیم استانی، هویتی و تاریخی خود را به نمایش بگذاریم.
عاملی افزود: با برگزاری این نمایشگاه‌ها تلاش بر این است تا بتوانیم همچنان جوانان و نوجوانان را به حضور در این عرصه ترغیب و تشویق کرده و زمینه صادرات این محصولات را با برند مشخص مهیا کنیم.
او اردبیل را قطب تولید متنوع صنایع دستی و همچنین صادرات آن برشمرد و گفت: در حوزه صنایع دستی نگاه اقتصادی و توجه به کسب و کار و تولید ثروت بسیار ارزشمند است و این امر می‌تواند نتایج سودمندی را به همراه داشته باشد.
استاندار اردبیل تصریح کرد: با رفع موانع در حوزه تولید و صادرات به راحتی می‌توان به بازاریابی و عرضه محصولات اقدام کرده و در همین استان نمایشگاه‌های متنوعی را به صورت دائمی و فصلی برای نمایش هنر‌های سنتی و صنایع دستی برپا کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.