سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا و استرالیا خواستار کاهش تنش در خاورمیانه شدند

وزرای خارجه و دفاع آمریکا و استرالیا ضمن تاکید بر «نیاز فوری برای کاهش تنش‌ها» در خاورمیانه خواستار آزادی اسیران و آتش‌بس فوری در غزه شدند.  

وزرای خارجه و دفاع ایالات متحده و استرالیا با صدور بیانیه‌ای بر «نیاز فوری برای کاهش تنش‌ها» در خاورمیانه تأکید کردند و خواستار آزادی اسیران و همچنین «آتش‌بس فوری و طولانی‌مدت در غزه» شدند. 

در این بیانیه که توسط پنی وانگ، وزیر خارجه استرالیا، همتای آمریکایی او آنتوی بلینکن، لوید آستین وزی دفاع آمریکا و همتای استرالیایی او ریچارد مارلز منتشر شد، آمده است: «تروریسم، تلفات گسترده غیرنظامیان و بحران انسانی در غزه، همگی غیرقابل قبول هستند».

این بیانیه بر تعهد واشنگتن و کانبرا به یک کشور مستقل فلسطینی تاکید کرد و خواستار راه حل دیپلماتیک برای تشدید درگیری در امتداد مرز اسرائیل و لبنان شد.

از زمان ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، پایتخت ایران، در هفته گذشته، مقامات اسرائیل و غربی برای پاسخ ایران و متحدانش در منطقه، از جمله گروه حزب الله لبنان آماده شده اند.

درست یک روز قبل از ترور هنیه، اسرائیل با حمله به حومه بیروت فواد شکر، یکی از فرماندهان ارشد حزب الله را به شهادت رساند.

اوضاع خاورمیانه در روز‌های اخیر پس از ترور اسماعیل هنیه و فواد شکر به شدت بدتر شده است. 

ایران، حماس و حزب الله، اسرائیل را مسئول این حوادث دانستند و گفتند که آن را بی پاسخ نخواهند گذاشت.

مقامات اسرائیل در مورد ترور هنیه اظهار نظری نمی‌کنند و ترور فواد شکر را پاسخی به گلوله باران روستای مجدل شمس در بلندی‌های جولان عنوان کردند که در آن ۱۲ نفر کشته شدند. این در حالی است که حزب الله هرگونه دخالت در این حادثه را رد می‌کند.

مترجم: اعظم پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
جالبه اینها خودشان مستعمره هستند اظهار نطر هم میکنند فکر می کنند دانایی به تیپ وکنار پرچم ایستادن وسلفی گرفتن است بیشعورها