سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم در زمینه تخلف‌یابی واحد‌های صنفی بهترین عملکرد را دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: استان قم در زمینه تخلف‌یابی و تشکیل پرونده برای واحد‌های صنفی متخلف بهترین عملکرد و رتبه نخست کشور را دارد.

اکبر ابدالی گفت: با تلاش معاونت بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، تعداد قابل توجهی از شکایات مردمی واصله به «سامانه تلفنی و اینترنتی ۱۲۴» منجر به کشف تخلف و تشکیل پرونده شد و در این خصوص استان قم رتبه اول کشوری را به دست آورده است.

او ادامه داد: در همین رابطه از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا انتهای تیرماه سال‌جاری، کلیه شکایات مردمی در استان قم مورد رسیدگی قرار گرفته و بیش از ۴۰ درصد از آنها منجر به تشکیل پرونده و معرفی فرد متخلف به تعزیرات حکومتی شده است. در این رابطه میانگین کشوری تشکیل پرونده برای شکایات مردمی، ۲۳درصد است.

گفتنی است به طور کلی میانگین مدت زمان رسیدگی به شکایات توسط بازرسان و کارشناسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، کمتر از یک روز است.

حوزه بازرسی در اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم طی سال‌های اخیر با توجه به سیاست‌های دولت بسیار تقویت و حجم کنترل و نظارت‌های ستادی و مردمی بر نحوه فعالیت و عملکرد واحد‌های اقتصادی فعال در استان با گسترش قابل توجهی همراه شده‌است.

در همین رابطه یکی از کار‌های خوب انجام شده طی سال‌های اخیر، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای مشارکت مستقیم عموم مردم در فرآیند نظارت بر عملکرد واحد‌های صنفی و اقتصادی استان و ارائه گزارش تخلف‌های صورت گرفته به بازرسان ما جهت رسیدگی و تشکیل پرونده‌است.

لازم به ذکر است به منظور نظارت هرچه بیشتر بر نحوه فعالیت اصناف، مسئولان اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت قم از عموم مردم استان درخواست کردند که هرگونه تخلف اقتصادی اعم از عرضه کالای قاچاق، گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار، عرضه خارج از شبکه و دیگر تخلفات صنفی را به تلفن ۱۲۴ و یا سامانه www.۱۲۴.ir اعلام نمایند.

همچنین از مردم خواسته شده‌است به فراخوان ثبت نام ناظران افتخاری به آدرس http://B ۲ n.ir/Nazerqom مراجعه و ثبت نام نمایند.

براساس آخرین پایش صورت گرفته، ۴۰ هزار پروانه کسب در قم موجود می‌باشد که ۱۶ هزار مورد آن در بخش تولیدی و خدمات فنی و ۲۴ هزار مورد آن در بخش توزیعی و خدماتی است.

اصناف در قم به دلیل موقعیت خاص زائرپذیری این استان و اهمیت بخش خدمات در آن، جایگاه ویژه‌ای دارند و در همین راستا اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم همکاری گسترده‌ای با فعالان بخش اصناف استان دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.