سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور ارزیابان یونسکو برای ثبت جهانی دره تاریخی خرم‌آباد در اواخر شهریورماه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از حضور ارزیابان یونسکو برای ثبت جهانی دره تاریخی خرم‌آباد در اواخر شهریور ماه جاری خبر داد.

عطا حسن‌پور، در آیین تجلیل از خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع رسانی که در محل محوطه قلعه‌فلک‌الافلاک خرم‌آباد برگزار شد، با تبریک این روز، اظهار کرد: در آستانه اتفاق بزرگی برای لرستان و ایران عزیزمان هستیم و آن هم اینکه سهمیه ارسالی سال ۲۰۲۴ کشور به لرستان اختصاص یافته تا دره کهن و تاریخی خرم‌آباد ثبت جهانی شود.

وی ادامه داد: در روز‌های ۲۵ تا ۳۰ شهریورماه میزبان ارزیابان یونسکو در لرستان هستیم تا تاریخ کهن و چند هزار ساله این دیار را به رخ جهانیان بکشانیم که خرم‌آباد بیش از ۵۴ هزار سال قدمت را در تاریخ به یدک می‌کشد و با تمام ارزش‌های جهانی برابری می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: حضور خبرنگاران در کنار ارزیابان یونسکو ارزشمند است.

حسن‌پور با بیان اینکه در راستای رفع موانع پیش‌روی این ثبت جهانی از تلاش صدا و سیما، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و استاندار لرستان تقدیر می‌کنم و امیدوارم این موانع در مدت زمان کوتاهی که مانده برطرف شود، تاکید کرد: نیاز است پس از سال‌ها دنیا در مقابل تمدن، هنر، فرهنگ، دین و مذهب این استان تعظیم کند و تلاش کنیم ارزش‌های این دیار را دنیا نشان دهیم و این کار بدون حضور رسانه و خبرنگاران شدنی نیست.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.