سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش اسلام‌آباد به اتهامات آمریکا علیه تبعه پاکستانی درباره ترور‌های سیاسی

پاکستان اعلام کرد از واشنگتن خواسته تا جزئیات شفاف تری درباره اتهام علیه یک تبعه این کشور به دست داشتن در ترور‌های سیاسی در آمریکا ارائه بدهد.

 پاکستان اعلام کرد که گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر اتهام علیه یک تبعه این کشور به دست داشتن در ترور‌های سیاسی در آمریکا را مشاهده کرده و از واشنگتن خواسته تا جزئیات شفاف تری در این خصوص ارائه بدهد.

دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای گفت که گزارش‌های رسانه‌ای درباره دخالت ادعایی یک تبعه پاکستانی در سوء قصد خنثی شده اخیر در ایالات متحده را دیده ایم و ضمن تماس با مقامات آمریکایی منتظر جزئیات بیشتر از آنان هستیم.

در این بیانیه آمده است: اسلام‌آباد همچنین از اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه تحقیقات در حال انجام آگاه است در عین حال پاکستان قبل از هرگونه موضع رسمی باید از پیشینه شخص مظنون اطمینان حاصل نماید.

بر اساس ادعای رسانه‌های آمریکایی، وزارت دادگستری این کشور مدعی است که یک تبعه پاکستانی ۴۶ ساله به نام «آصف مرچنت» مظنون به همکاری با جمهوری اسلامی ایران برای برنامه ریزی به منظور ترور شخصیت‌هایی از جمله ترامپ متهم شده است.

رسانه‌های آمریکایی ادعا کرده اند بر اساس کیفرخواستی که روز گذشته منتشر شده است این پرونده باعث شده که دولت آمریکا ملاحظات امنیتی دونالد ترامپ و چند مقام آمریکایی را افزایش دهد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالات درباره ادعا‌های ضد ایرانی درباره یک پاکستانی متهم به ترور‌های سیاسی در خاک آمریکا از جمله دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور گفت: «ما هیچ گزارشی در این رابطه از دولت آمریکا دریافت نکرده‌ایم. اما روشن است که این روش با سیاست دولت ایران در تحت پیگرد قضایی قرار دادن قاتل شهید سلیمانی مغایرت دارد.»

یک مقام آمریکایی ادعا کرده است که تحقیقات پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) نشان می‌دهد ترامپ و چند مقام کنونی و سابق آمریکا هدف این نقشه بودند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات ۲۰۲۴ نیز ۱۳ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ هنگام سخنرانی انتخاباتی او در جمع هوادارانش در باتلر پنسیلوانیا مورد سوء قصد قرار گرفت و مجروح شد. ترامپ از این تیراندازی جان سالم به در برد و فقط گوش راست او آسیب دید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.