سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام ۳۶۰ هزار مورد کلرسنجی آب آشامیدنی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از انجام ۳۶۰ هزار مورد آزمایش کلرسنجی طی یک سال گذشته خبر داد.

محمد کریمی گفت: جهت افزایش اطمینان از گندزدایی آب در اختیار مردم ۴۳ شهر و بیش از ۷۰۰ روستا در چهارمحال و بختیاری کلرسنجی‌ انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری افزود: طی هر ماه به طور متوسط حدود ۱۰۰۰ نقطه در شبکه‌های توزیع آب آشامیدنی و همچنین مخازن ذخیره مورد کلرسنجی قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


وی اضافه کرد: از مجموع حدود ۳۶۰ هزار مورد کلر سنجی انجام شده در دو بخش شهری و روستایی، ۶۷ هزار و ۵۰۰ مورد مربوط به شهر‌ها و ۲۹۵ هزار و پانصد مورد کلرسنجی در بخش روستایی صورت پذیرفته است.

کریمی گفت: به طور میانگین در هر ماه بیش از ۳۰ هزار تست کلر از شبکه‌های توزیع آب که از چاه‌ها، چشمه‌ها و منابع دیگر نظیر قنات‌ها و تصفیه خانه‌های آب تامین و در مخازن، ذخیره می‌گردد جهت حصول و اطمینان بیشتر از گندزدایی به صورت استاندارد انجام می‌شود.

وی افزود: طبق دستورالعمل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور که برگرفته از آئین نامه‌های سازمان بهداشت جهانی است مقدار مجاز کلر باقی مانده در آب آشامیدنی پنج دهم تا هشت دهم ppm (میلی گرم بر لیتر) می‌باشد.

کریمی اظهار کرد: وجود کلر باقی مانده در آب شرب علاوه بر گندزدایی آن برای جلو گیری از بوجود آمدن آلودگی‌های احتمالی ثانویه نیز انجام می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.