سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سه شنبه‌های بدون خودرو در زرند کلید خورد

گروهی از دوچرخه سواران زرندی با هدف فرهنگ سازی در استفاده از دوچرخه و نیز در راستای تبیین نهضت آسفالت سه شنبه‌های بدون خودرو را کلید زدند.

گروهی از دوچرخه سواران به دعوت علی ضیاالدینی شهردار زرند با هدف فرهنگ سازی در استفاده از دوچرخه برای اموراتِ داخل شهری و نیز در راستای تبیین نهضت آسفالت گرد هم جمع شدند و مسیری بالغ بر ۸کیلومتر را در مسیر‌های تازه آسفالت شده شهری رکاب زدند.


شهردار زرند در حاشیه این آیین گفت: بنظرم بهترین ورزشی که می‌تواند حرف‌ها و پیام‌های مهمی در فرهنگ شهروندی، کاهش آلایندگی‌های محیطی و آلودگی‌های صوتی، کاهش مصرف بنزین، کاهش ترافیک و کاهش هزینه‌های مرتبط با عمران و افزایش عمر مفید معابر آسفالت شده ایفا کند، همین دوچرخه سواری است.

وی افزود: در صورت تداوم حرکت زیبای سه شنبه‌های بدون خودرو حتی دستگاه‌های مختلف می‌توانند تور‌هایی برگزار کنند تا دوچرخه سواران به عنوان روایان خدمت، توفیقاتِ دستگاه‌ها را در خدمت به جامعه و مردم به خوبی به مردم منتقل کنند و باعث افزایش امید به آینده در سطح جامعه شوند.

در این تورِ ویژه که به نام دوچرخه سواران راویانِ خدمت نامگذاری شده بود گروه دوچرخه سواری از این اقدام شهردار زرند قدردانی کردند. 

به گفته حسن زاده یکی از این رکابزانان، شهرداری طی مدت زمان کوتاه توانسته انقلابی در خدمت به مردم راه اندازی کند و ما امروز فقط توانستیم طی مدت ۱۰۰ دقیقه رکاب زنی پیوسته تنها نیمی از عملکرد ۳ ماهه‌ی شهرداری را رکاب بزنیم و بنظرم اکنون مردم بهتر متوجه می‌شوند که چه اتفاق بزرگی در بحث نهضت واقعی آسفالت افتاده است.

 سعیدی دیگر پیشکسوت دوچرخه سواری هم گفت: ما به عنوان دوچرخه سواران به دلیل رکاب زنی در مناطق مختلف با بسیاری از مسائل و مشکلات آگاهی داریم و می‌دانیم وقتی طی یک مدت زمان کوتاه این قدر از خیابان‌ها و کوچه‌های شهری و بخصوص مناطقی که ساکنانش شاید ۳۰ سال در انتظار آسفالت بودند را آسفالت کرده و شرایط را برای سهولت در عبور و مرور مهیا ساخته چه کار بزرگی است.

نکویی دیگر رکاب زن این تور هم با دعوت از مردم برای حضور در برنامه سه شنبه‌های بدون خودرو از تلاش شهرداری برای بهبود وضعیت عمران شهری قدردانی کرد.

 یکی دیگر از دوچرخه سواران هم از نقش مردم در همراهی با شهرداری سخن گفت و با اشاره به تلاش شبانه روزی پاکبانان از مردم خواست تا نسبت به زمان گذاشتن زباله‌های منازل دقت کنند.

عربپور هم گفت: وقتی نزدیک به دو ساعت رکاب می‌زنی و هنوز نیمی از معابری که از ابتدای امسال آسفالت شده را نرفته ایم بنظرم جواب قانع کننده‌ای است تا مردم متوجه شوند برای آسفالت یک متر مربع به چقدر زمان و اعتبار و تلاش و همت یک مجموعه نیاز است؛ حال آنکه ما فقط امروز از روی این مسیر‌های تازه آسفالت شده رکاب زدیم.

در پایان دوچرخه سواران پس از پذیرایی در سالن مناسبت‌های بهشت زهرا، با حضور در گلزار شهدا اقدام به عطرافشانی قبور مطهر شهدا کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.