سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اگر صاحب این گروه خونی هستید، خیلی خوش‌شانس هستید

افرادی که دارای گروه خونی AB مثبت هستند، خوش‌شانس‌ترین گیرندگان همگانیِ خون محسوب می‌شوند، چون می‌توانند از همه گروه‌های خونی، خون دریافت کنند.

تحقیقات انجام‌شده روی اهداءکنندگان خون در ایران نشان می‌دهد که تقریبا ۹۰ درصد از جمعیت کشورمان گروه خونی مثبت دارند و فقط ۱۰ درصد از جمعیت کشور دارای گروه خونی منفی هستند.

همچنین بیشترین فراوانی را در کشور گروه خونی O مثبت با ۳۴ درصد دارد و بعد از آن A مثبت با فراوانی ۲۷ درصد و سپس B مثبت با فراوانی ۲۳ درصد است. گروه خونی بعدی AB مثبت با فراوانی ۷ درصد است و گروه خونی O منفی حدود ۳ تا ۴ درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد. حدود ۳ درصد از جمعیت کشور هم گروه خونی A منفی دارند. همچنین حدود ۲ درصد دارای گروه خونی B منفی و کمتر از ۱ درصد هم دارای گروه خونی AB منفی هستند.

افرادی که دارای گروه خونی AB مثبت هستند، به اصطلاح خوش‌شانس‌ترین گیرندگان همگانیِ خون محسوب می‌شوند، چون می‌توانند از همه گروه‌های خونی، خون و فرآورده‌های خونی دریافت کنند. هرچند توصیه این است که حتما بر اساس پروتکل‌های کشوری و دستورالعمل‌های جهانی، خون‌های اهدایی حتما باید از نظر آنتی‌بادی‌ها مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد و از نظر ارزیابی تطابق گروه‌های خونی اهداءکننده با گیرنده بررسی شود. در عین حال افرادی که گروه خونی O منفی دارند، می‌توانند اهداءکننده عمومی باشند و به همه نیازمندان به خون در همه گروه‌های خونی خون اهداء کنند.

منبع: خبر آنلاین 

برچسب ها: گروه خونی ، اهدای خون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.