سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید قراردادی ۳ میلیون راس دام عشایر راه‌حلی برای تعدیل بازار

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عشایر گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال با اجرای ۳ میلیون راس تولید قراردادی دام، تولید گوشت ۲۷ هزار تن افزایش یابد.

فضل خرم، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عشایر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بر اساس آخرین پیگیری‌ها در خصوص دومین مرحله تولید قراردادی دام عشایر، معاونت بازرگانی پشتیبانی امور دام اعلام کردند که نامه آن را برای مطرح شدن در هیئت مدیره پشتیبانی امور دام زدند که با تصویب در هیئت مدیره اجرا می شود.

به گفته او، امسال تولید قراردادی دام عشایر در ۳ میلیون راس اجرا می شود که ۱.۵ میلیون راس در ازای ۱۵۰ هزار تن نهاده دامی مربوط به تابستان و ۱.۵ میلیون راس در ازای ۱۵۰ هزار تن نهاده دامی مربوط به آذرماه است. گفتنی است به ازای هر راس دام ۱۰۰ کیلو نهاده در تولید قراردادی در اختیار عشایر قرار می گیرد.

خرم ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که با اجرای ۳ میلیون راس تولید قراردادی دام، تولید گوشت عشایر با افزایش حداقل ۲۷ هزار تنی از  ۱۹۵ به ۲۲۲ هزار تن برسد که این امر در تعدیل و تنظیم بازار گوشت اثرگذار است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی عشایر دامداران متحرک گفت: هم اکنون ۳۵۰ هزار راس دام عشایر با نرخ حاشیه بازار ۲۸۰ تا ۳۰۰ تومان در حال عرضه است.

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.